Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door Flip FSR »

De lager van de body in de Syncros Silverton 1.5 CL wielen komt steeds los. Tijdens een rit schuift dan de cassette tot tegen het frame met als gevolg (schuur)schade en einde rit. Erg plezant als je op vakantie bent na een “reparatie” van dit euvel.
De BS had het lager “gefixeerd” met een 2 componenten product of zo. In mijn ogen geen oplossing op lange termijn en enkele ritten later was het dan ook prijs.
Geen nieuws aangezien ik redelijk wat ervaring heb in fietsherstellingen maar een klant weet het nooit beter uiteraard... ;)
Blijkbaar is er een probleem met het in de body geperst lager, deze komt los na een tijdje.
Maar goed, ze hebben me beloofd dan toch de body te vervangen onder garantie maar deze blijken voorlopig niet leverbaar. Dus ja... daar sta je dan.
Gewoon slechte wielen / opbouw in mijn ogen.

Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren hebben?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door madskatingcow »

Dat is een gekend probleem helaas.
Past een standaard DT Swiss 240 body?
Als je geen XD of microspline nodig hebt, ik heb nog enkele nieuwe body's in de aanbieding.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door Flip FSR »

Welke body’s heb je in de aanbieding? Ik kan er misschien voorlopig mee verder als de soep de kool waard is.
Ik heb geen flauw idee of een DT body erop past, is microspline DENK ik.
Zit 1x12 Shimano op.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door madskatingcow »

Ik denk dat de jouwe 'pallen' gebruiken, bijgevolg passen mijn body's niet.
Ik heb de klassieke 240S body's, geschikt voor Sram / Shimano HG bodies en ook nog een 180EXP of 240EXP microspline body. De EXP's maken gebruik van 1 losse tandring met veer in plaats van 2 zoals bij het oude systeem.

Is deze niet de juiste?

https://www.westbrookcycles.co.uk/syncr ... ne-p347278" onclick="window.open(this.href);return false;
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door Flip FSR »

Hmm.. Prullewielen dus die Syncros 1.5.
Zal eens op zoek gaan naar een degelijke set.
Cees78
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 10 sep 2020 15:25

Re: Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door Cees78 »

Flip FSR schreef:De lager van de body in de Syncros Silverton 1.5 CL wielen komt steeds los. Tijdens een rit schuift dan de cassette tot tegen het frame met als gevolg (schuur)schade en einde rit. Erg plezant als je op vakantie bent na een “reparatie” van dit euvel.
De BS had het lager “gefixeerd” met een 2 componenten product of zo. In mijn ogen geen oplossing op lange termijn en enkele ritten later was het dan ook prijs.
Geen nieuws aangezien ik redelijk wat ervaring heb in fietsherstellingen maar een klant weet het nooit beter uiteraard... ;)
Blijkbaar is er een probleem met het in de body geperst lager, deze komt los na een tijdje.
Maar goed, ze hebben me beloofd dan toch de body te vervangen onder garantie maar deze blijken voorlopig niet leverbaar. Dus ja... daar sta je dan.
Gewoon slechte wielen / opbouw in mijn ogen.

Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren hebben?
Ik heb dezelfde fiets en bij mij was de body ook naar de knoppen.
Weet niet of de fixatie ook een probleem is, maar bij zat er vocht en modder rondom body. Veertjes klapten niet meer uit (5 maanden oud!).
Hij staat nu bij BS en er is mij een geupgrade body beloofd.
Ik ben benieuwd naar jouw verdere ervaringen Flip.
Cees78
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 10 sep 2020 15:25

Re: Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door Cees78 »

Hoi Flip,

Volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem met vanzelfsprekend dezelfde fiets.
Ben benieuwd of jij al vorderingen hebt geboekt?!

Groet,

Cees
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door Flip FSR »

Cees78 schreef:Hoi Flip,

Volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem met vanzelfsprekend dezelfde fiets.
Ben benieuwd of jij al vorderingen hebt geboekt?!

Groet,

Cees
Uiteindelijk, na maanden gezever en een hoop heen en weer mailen en bellen met Scott After sales en na contact gehad te hebben met de vertegenwoordiger rechtstreeks hebben ze dan toch een nieuwe body naar de lbs gestuurd.
Omdat de fiets gekocht is via fietslease van het werk had ik KBC lease bij één van mijn mails naar Scott en dealer in copy gezet. De heilige graal zo bleek want na inmenging van KBC ging het ineens heel vlot. De week erna was de nieuwe body bij de dealer, terwijl deze me gezegd had dat de stukken pas voorradig zouden zijn tegen het einde van het jaar :-?
Achter het serienummer op de body staat nu een kleine "c", dat is volgens Scott de update versie. Ik heb er nu een 150km mee gereden, so far so good...

Bij deze vooral ABSOLUUT GEEN DANK aan fietswinkel Dxts te Odsbrgn (geen pm meer sturen om te vragen waar dit was dus aub) die geen zak deden om mij verder te helpen en het mij allemaal lekker zelf lieten uitvissen. Had ik op vakantie niet zelf een wiel gekocht dan had ik 3 maanden niet kunnen MTB :-?
Senior lachte mijn klacht weg zonder meer, erg professioneel... :roll:
Mijn euro's zijn ondertussen allergisch aan deze shop =;

Pas na inmenging van KBC lease werd ik verder geholpen, ik zal eraan denken bij mijn volgende MTB aankoop, Scotty.
Conclusie: Als particuliere eindklant sta je eigenlijk nergens en ben je overgeleverd aan de goodwill van de dealer. Alleen je euro's zijn welkom, niet uw klachten.
Laatst gewijzigd door Flip FSR op za 26 sep 2020 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door Flip FSR »

Cees78 schreef:Ik heb dezelfde fiets en bij mij was de body ook naar de knoppen.
Weet niet of de fixatie ook een probleem is, maar bij zat er vocht en modder rondom body. Veertjes klapten niet meer uit (5 maanden oud!).
Hij staat nu bij BS en er is mij een geupgrade body beloofd.
Ik ben benieuwd naar jouw verdere ervaringen Flip.
Die rotzooi komt erin omdat de body naar buiten schuift en daardoor de dichting niet meer afdicht.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Probleem Syncros Silverton 1.5 CL Scott 2020 Spark RC900

Bericht door endorfin »

Dexters is altijd al ne rare winkel geweest.

Van mij zien ze ook geen euro meer
Plaats reactie