kabel routing voor dropper

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
apex600
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 15:48

kabel routing voor dropper

Bericht door apex600 »

Via welke routing zou je de interne bekabeling moeten laten lopen op een procaliber 8?

Ik heb maar 1 tandwiel vooraan dus zijn 2 openingen in de onderbuis vrij te gebruiken. er is ook onderaan de zitbuis en gat voorzien voor een dropper. echter die zit dan weer aan de linkerzijde van de bovenbuis.

ofwel in de onderbuis, uit de onderbuis en dan via een (korte?) bocht terug in de zitbuis.
ofwel alles extern houden en dan enkel via dat gat door de zitbuis
ofwel in de onderbuis en in 1 keer langs binnen tot in de zitbuis (als dat al mogelijk is bij een aluminium frame)

hoe geraak ik trouwens aan kapjes voor op die openingen om interne bekabeling door te leiden?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: kabel routing voor dropper

Bericht door spaghetti_2 »

Volledig intern. Aangezien je 1x rijdt is het het meest logische dat de dropper lockout links op je stuur komt. De kabel gaat dan in het rechtergat aan je balhoofd het frame in. Volledig intern geleiden. Ter hoogte van je trapas laat je hem boven de plastic huls van de trapas gaan. En dan gewoon tot uit het gat van de zadelpen. In tegenstelling tot je shift-kabels zal je wel over de gehele lengte van de kabel een buitenkabel moeten gebruiken. Die kapjes zal je bij een Trek dealer moeten vragen vermoed ik.
Plaats reactie