KTM eBike vering probleem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
alainv
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 mei 2020 19:24

KTM eBike vering probleem

Bericht door alainv »

Ik heb een KTM eBike macina kapoho 275 19" /48/10G

bouwjaar 2017
nieuw gekocht 02/2018
Ik heb er nu 1326 km



Al enige tijd hoor ik tijdens het rijden een rammelend geluid achteraan .
Natuurlijk niet onmiddellijk deftige diagnose gedaan waar het probleem zat .
Nu ben ik enkele weken terug tot de vast stelling gekomen dat er redelijk veel speling zit op de onderste bus van de achterste schokdemper .



Ik heb afspraak gemaakt bij ktm dealer , ze zouden het nodige doen .
Er werden twee nieuwe bussen besteld de bovenste en de onderste beide betalend want de fiets is uit garantie . de bovenste is reeds binnen , de onderste staat in bak order :-k . Dus heb ik mijn fiets gedemonteerd terug gehaald en zelf terug gemonteerd met de versleten bus .
Toen ik de dealer vroeg of dit nog voorkwam dat zo een bus versleten is na een schamele 1300 km , was zijn reactie eerder ontwijken met iets in de trend van ( tis redelijk vroeg )
Ketting sleept ook over de achter vork zo dat er op een bepaalde plaat geen verf meer te bespeuren valt .



Ik zit toevallig in de auto sector en de meeste merken geven bij zulke onvolmaaktheden uitgebreid garantie .
Is dit bij fietsen ( van net geen 4000 euro twee en half jaar terug ) ook het geval ?
Zijn er toevallig nog mensen met het zelfde probleem ? ( schokdemper , ketting die schuurt )
Het gaat me niet om die 13 euro voor die bus , maar ben gewoon benieuwd .


dank bij voorbaat Alain
Plaats reactie