Van GX crank naar X01 crank: probleem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sintesistef
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 03 mar 2008 21:09
Rijdt met: 2 met 2 ronde wielen

Van GX crank naar X01 crank: probleem

Bericht door sintesistef »

Hallo,

Hulp gevraagd:

ik heb een Specialized Stumpjumper carbon van 2016 (niet boost frame 72mm)

er zit standaard een 1x11 GX BB30 crank 102mm in zonder direct mount tandwiel...
langs de drive side zit er een plastic opvulbus tussen van 15.46mm tussen, daardoor zitten de linker + rechter crank arm mooi gelijk verdeeld.

nu wil ik daar een een X01 1x11 BB30 crank 102mm met direct mount tandwiel 0° offset in monteren met diezelfde 15.46 mm bus maar dan komt de crank arm langs de drive side te veel naar buiten... en langs andere kant te dicht tegen frame het verschil van de crank armen is bijna centimeter verschillend, dus met een ander direct mount tandwiel met andere Q factor kom ik er dus niet, is er een oplossing met een opvul bus langs beide kanten?

bedankt voor eventuele hulp alvast.
groeten :-"
Laatst gewijzigd door sintesistef op wo 06 mei 2020 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sintesistef
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 03 mar 2008 21:09
Rijdt met: 2 met 2 ronde wielen

Re: Van GX crank naar X01 crank: probleem

Bericht door sintesistef »

Reeds sram spacers besteld om het verschil links / rechts te verdelen...
Gebruik ik dan middels de spacer ook nog de Sram regelbare speling opvanger langs de niet drive side?

Nog 1 vraag 0 / 3 / 6 mm offset, met welk direct mount offset tandwiel kom je dichter tegen het frame?

groeten,
Plaats reactie