Shimano Brake M500 vervangen door iets beters

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
RudyBoe
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 apr 2020 19:59
Rijdt met: Hardtail Giant Alu met SLX / XT 3x10 groep, Deore M500 remmen, Reba vork

Re: Shimano Brake M500 vervangen door iets beters

Bericht door RudyBoe »

Bedankt voor de feedback.

Heel de ochtend poging 4. Volgens nog een ander filmpje. Nu kwam er wel wat lucht uitde klauwen, maar remmen waren eerst terug stroef, dan terug weinig kracht na 1x knijpen, dus ik vrees idd dat of de greep of de klauw lekken. Ook hels kabaal bij het remmen. En de achterrotor lijkt me continue “gesmeerd”, ook al ontvet ik hem met echte paardemiddelen uit de drukperswereld.

Grote kosten wil ik zeker vermijden, maar ik wil wel goed kunnen remmen, dus een nieuw achtersetje Deore kopen lijkt me een noodzaak? Onze fietsen zijn idd instappers, maar bij de volgende dachten we eerder aan een full als upgrade. De hardtails wou ik ombouwen van 3x10 naar 1x11 en de andere van 2x11 naar 1x12, geen plannen om die te vervangen.
RudyBoe
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 apr 2020 19:59
Rijdt met: Hardtail Giant Alu met SLX / XT 3x10 groep, Deore M500 remmen, Reba vork

Re: Shimano Brake M500 vervangen door iets beters

Bericht door RudyBoe »

Nieuwe Deore klauw + greep gekocht, bleeding ging feilloos, remt als een gek nu. Blijkbaar de oude klauw gewoon overgeknepen. Dank voor de hulp.
Plaats reactie