Tubeless plakken, of toch maar vervangen?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tubeless plakken, of toch maar vervangen?

Bericht door Mister No Chaïn »

Dickie schreef:Om die dan goed aan te drukken en te vormen naar het carcas van de buitenband op druk stak ik er eerst een nachtje een binnenband in op max druk.
Dat is een goeie tip! Ik heb zo'n grote plakker van park tool gebruikt en nu eventjes met binnenband gemonteerd, kan niet anders als goed komen :-)
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Tubeless plakken, of toch maar vervangen?

Bericht door demonic »

ik gebruik die specifieke rustinnekes om speciaal buitenbanden te kunnen plakken als ik een grotere scheur heb die ik niet kan fixen met salami's (pluggen). https://www.rosebikes.com/rema-tip-top- ... it-2674083

Toen ik tien jaar terug naar de lbs ging omdat ik wist dat dat bestond en rustinnekes vroeg om mijn nieuwe mtb tubeless buitenband te plakken begon die me voor de ganse winkel uit te lachen. Naar huis geweest en online besteld en nooit meer terug geweest. Wie was hier de idioot die niet wist dat het bestond he... :lol:
Laatst gewijzigd door demonic op za 02 mei 2020 07:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Tubeless plakken, of toch maar vervangen?

Bericht door viperteam »

Ik heb deze reparatie kit bij .

https://sahmuraisword.nl/producten/
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tubeless plakken, of toch maar vervangen?

Bericht door Mister No Chaïn »

Update: de tubeless plakker van Park Tool heeft toch niet gehouden, wat ik best raar vind. Het wiel heeft een week met binnenband gestaan alvorens ik het weer tubeless heb gemaakt.
Ik heb er verschillende ritten mee gereden en dan op een helling onder kracht toch weer een fit in mijn band getrokken. De snee zat ook vlak tegen een nob aan dus het was niet ideaal. Ik heb de band dan maar vervangen.
Plaats reactie