slepende schijfremmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Guy S.
Mountainbiker
Berichten: 1441
Lid geworden op: do 03 mei 2007 21:39
Rijdt met: Eene met overal vering en nen harde
Contacteer:

Bericht door Guy S. »

idd ik merk het soms nog dat het op deze manier niet altijd lukt en dan speel ik wat met de hand om het recht te zetten en dan lukt het meestal wel
Nu was iedereen hier net serieus over schijfremmen bezig, moet er toch weer ene over sex beginnen zeker :roll:
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Guy S. schreef:
idd ik merk het soms nog dat het op deze manier niet altijd lukt en dan speel ik wat met de hand om het recht te zetten en dan lukt het meestal wel
Nu was iedereen hier net serieus over schijfremmen bezig, moet er toch weer ene over sex beginnen zeker :roll:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ezechiel
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 01 jun 2008 15:54
Rijdt met: Specialized epic M5

Bericht door ezechiel »

Dr.Gonzo schreef:
Guy S. schreef:
idd ik merk het soms nog dat het op deze manier niet altijd lukt en dan speel ik wat met de hand om het recht te zetten en dan lukt het meestal wel
Nu was iedereen hier net serieus over schijfremmen bezig, moet er toch weer ene over sex beginnen zeker :roll:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Geniaal :lol: =D>
Gebruikersavatar
edse
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 20 nov 2003 14:55
Rijdt met: Flanders x-light:shimano LX - Trek Fuel EX8('08)

Bericht door edse »

Morgen ook terug naar de vélomaker...mijn schijven blijven slepen...
heb al vanalles geprobeerd en ja het zijn er van Avid, de juicy 5. #-o
Laatst gewijzigd door edse op wo 03 sep 2008 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
edse
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 20 nov 2003 14:55
Rijdt met: Flanders x-light:shimano LX - Trek Fuel EX8('08)

Bericht door edse »

sssssst...mijn schijven slepen niet meer! [-o<
sergio
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: za 01 sep 2007 19:40
Rijdt met: orbea alma

Bericht door sergio »

ik heb de eerste keren dat ik met mijn fiets reed met schijven niets ondervonden.
eens dat ze begonnen sleppen is het nooit meer gestopt.
heb al van alles geprobeerd ook al verschillende keren naar de handellaar geweest.
bent ver beu om met een beschaamde kop binnen te gaan en te zeggen dat ze slepen.
ik zie wel dat de ene piston niet volledig terug in getrokken word.

WAT KAN IK HIER AAN DOEN??????????

dan zal ik de pas goed kunnen regelen. as je pistons niet telkens op de zelfde plaats terug gaan kun je ze ook nniet in orde krijgen.

begin te denken om terug V brakes te plaatsen nooit problemen mee
sergio
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: za 01 sep 2007 19:40
Rijdt met: orbea alma

Bericht door sergio »

aja vergeten het zijn LX remmen
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

edse schreef:Morgen ook terug naar de vélomaker...mijn schijven blijven slepen...
heb al vanalles geprobeerd en ja het zijn er van Avid, de juicy 5. #-o

De EX8 is aangekomen, zie ik. Tevreden? Tja, die remmen, daar heeft bijna iedereen miserie mee en precies veel meer op een Trek dan op een ander merk. 't Gesleep is nu weg, maar kan terug komen. Probeer dan eens een schijf van een ander merk te steken. Bij Edlisjas was het daar mee opgelost. Was het voor of achter? 180 of 160 schijfje?

sergio schreef:ik heb de eerste keren dat ik met mijn fiets reed met schijven niets ondervonden.
eens dat ze begonnen sleppen is het nooit meer gestopt.
heb al van alles geprobeerd ook al verschillende keren naar de handellaar geweest.
bent ver beu om met een beschaamde kop binnen te gaan en te zeggen dat ze slepen.
ik zie wel dat de ene piston niet volledig terug in getrokken word.

WAT KAN IK HIER AAN DOEN??????????

dan zal ik de pas goed kunnen regelen. as je pistons niet telkens op de zelfde plaats terug gaan kun je ze ook nniet in orde krijgen.

begin te denken om terug V brakes te plaatsen nooit problemen mee
V-brakes heb ook hun nadelen, maar daar gaan we hier best niet over beginnen. Je moet gewoon voor je eigen uitmaken met welke nadelen jij het best kan leven. Normaal mogen remmen niet slepen al kunnen ze wel eens ne keer 'tjing' zeggen als er een korreltje zand tussen komt.
Dat de ene zuiger meer uitsteekt is niet abnormaal. In kwamen de zuigers bij mij ook gelijk naar buiten, maar na 500 km is dat niet meer het geval. Belangrijk is dat beide zuigers bewegen als je op de hendel drukt en je moet ze ook gemakkelijk met een bandenlichter (liefst plastiek) terug naar binnen kunnen duwen. Merk dat één zuiger merkbaar stroever werkt, dan duw je hem max 3mm(!!) naar buiten. Niet te ver, want anders floept 'm er uit en dan ben je pas gekloot. Doe er dan een druppeltje minerale olie op en duw de zuiger terug naar binnen. Veeg de olie weg en herhaal dit nog eens een paar keer. Blijft hij dan nog stroef werken dan moet je hem eens open (laten) gooien en kijken wat er scheelt.
soapwater
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: di 22 jan 2008 13:19
Rijdt met: Xtrail3

Bericht door soapwater »

Hierbij is het belangrijk dat je het dekseltje van het oliereservoir openmaakt voor je de zuigers naar binnen gaat duwen. Anders werkt het niet, dan komen ze net hetzelfde te zitten.
Dat heb ik ook 'the hard way' moeten ontdekken. Dat de cilinders eruit vallen, heb ik toen ook gemerkt. Zelf een bleeding kit gemaakt met grote injectiespuit en een kunststof darmje van 4mm van de Gamma. Werkt goed, sindsdien nooit meer problemen met mijn remmen. Blokken gaan veel langer mee en slijten mooi gelijk af. Op het internet vond ik een Shimano afstel handleiding voor mijn type remmen (deore LX) maar ik weet niet meer waar.

Grtz
Gebruikersavatar
Aiki
Mountainbiker
Berichten: 147
Lid geworden op: do 21 feb 2008 16:11
Rijdt met: Cube Acid 2008 Merida Matts HFS 3000-D Team Kleur

Bericht door Aiki »

soapwater schreef:..... Op het internet vond ik een Shimano afstel handleiding voor mijn type remmen (deore LX) maar ik weet niet meer waar.

Grtz
Bedoel je DEZE Soms
Plaats reactie