Nu was iedereen hier net serieus over schijfremmen bezig, moet er toch weer ene over sex beginnen zekeridd ik merk het soms nog dat het op deze manier niet altijd lukt en dan speel ik wat met de hand om het recht te zetten en dan lukt het meestal wel
slepende schijfremmen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
ik heb de eerste keren dat ik met mijn fiets reed met schijven niets ondervonden.
eens dat ze begonnen sleppen is het nooit meer gestopt.
heb al van alles geprobeerd ook al verschillende keren naar de handellaar geweest.
bent ver beu om met een beschaamde kop binnen te gaan en te zeggen dat ze slepen.
ik zie wel dat de ene piston niet volledig terug in getrokken word.
WAT KAN IK HIER AAN DOEN??????????
dan zal ik de pas goed kunnen regelen. as je pistons niet telkens op de zelfde plaats terug gaan kun je ze ook nniet in orde krijgen.
begin te denken om terug V brakes te plaatsen nooit problemen mee
eens dat ze begonnen sleppen is het nooit meer gestopt.
heb al van alles geprobeerd ook al verschillende keren naar de handellaar geweest.
bent ver beu om met een beschaamde kop binnen te gaan en te zeggen dat ze slepen.
ik zie wel dat de ene piston niet volledig terug in getrokken word.
WAT KAN IK HIER AAN DOEN??????????
dan zal ik de pas goed kunnen regelen. as je pistons niet telkens op de zelfde plaats terug gaan kun je ze ook nniet in orde krijgen.
begin te denken om terug V brakes te plaatsen nooit problemen mee
- SusXT
- Mountainbiker
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
- Rijdt met: ene met twee wielen
edse schreef:Morgen ook terug naar de vélomaker...mijn schijven blijven slepen...
heb al vanalles geprobeerd en ja het zijn er van Avid, de juicy 5.
De EX8 is aangekomen, zie ik. Tevreden? Tja, die remmen, daar heeft bijna iedereen miserie mee en precies veel meer op een Trek dan op een ander merk. 't Gesleep is nu weg, maar kan terug komen. Probeer dan eens een schijf van een ander merk te steken. Bij Edlisjas was het daar mee opgelost. Was het voor of achter? 180 of 160 schijfje?
V-brakes heb ook hun nadelen, maar daar gaan we hier best niet over beginnen. Je moet gewoon voor je eigen uitmaken met welke nadelen jij het best kan leven. Normaal mogen remmen niet slepen al kunnen ze wel eens ne keer 'tjing' zeggen als er een korreltje zand tussen komt.sergio schreef:ik heb de eerste keren dat ik met mijn fiets reed met schijven niets ondervonden.
eens dat ze begonnen sleppen is het nooit meer gestopt.
heb al van alles geprobeerd ook al verschillende keren naar de handellaar geweest.
bent ver beu om met een beschaamde kop binnen te gaan en te zeggen dat ze slepen.
ik zie wel dat de ene piston niet volledig terug in getrokken word.
WAT KAN IK HIER AAN DOEN??????????
dan zal ik de pas goed kunnen regelen. as je pistons niet telkens op de zelfde plaats terug gaan kun je ze ook nniet in orde krijgen.
begin te denken om terug V brakes te plaatsen nooit problemen mee
Dat de ene zuiger meer uitsteekt is niet abnormaal. In kwamen de zuigers bij mij ook gelijk naar buiten, maar na 500 km is dat niet meer het geval. Belangrijk is dat beide zuigers bewegen als je op de hendel drukt en je moet ze ook gemakkelijk met een bandenlichter (liefst plastiek) terug naar binnen kunnen duwen. Merk dat één zuiger merkbaar stroever werkt, dan duw je hem max 3mm(!!) naar buiten. Niet te ver, want anders floept 'm er uit en dan ben je pas gekloot. Doe er dan een druppeltje minerale olie op en duw de zuiger terug naar binnen. Veeg de olie weg en herhaal dit nog eens een paar keer. Blijft hij dan nog stroef werken dan moet je hem eens open (laten) gooien en kijken wat er scheelt.
Hierbij is het belangrijk dat je het dekseltje van het oliereservoir openmaakt voor je de zuigers naar binnen gaat duwen. Anders werkt het niet, dan komen ze net hetzelfde te zitten.
Dat heb ik ook 'the hard way' moeten ontdekken. Dat de cilinders eruit vallen, heb ik toen ook gemerkt. Zelf een bleeding kit gemaakt met grote injectiespuit en een kunststof darmje van 4mm van de Gamma. Werkt goed, sindsdien nooit meer problemen met mijn remmen. Blokken gaan veel langer mee en slijten mooi gelijk af. Op het internet vond ik een Shimano afstel handleiding voor mijn type remmen (deore LX) maar ik weet niet meer waar.
Grtz
Dat heb ik ook 'the hard way' moeten ontdekken. Dat de cilinders eruit vallen, heb ik toen ook gemerkt. Zelf een bleeding kit gemaakt met grote injectiespuit en een kunststof darmje van 4mm van de Gamma. Werkt goed, sindsdien nooit meer problemen met mijn remmen. Blokken gaan veel langer mee en slijten mooi gelijk af. Op het internet vond ik een Shimano afstel handleiding voor mijn type remmen (deore LX) maar ik weet niet meer waar.
Grtz