slepende schijfremmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

soapwater schreef:Hierbij is het belangrijk dat je het dekseltje van het oliereservoir openmaakt voor je de zuigers naar binnen gaat duwen. Anders werkt het niet, dan komen ze net hetzelfde te zitten.
En zo leren we allemaal bij :-D
Gebruikersavatar
edse
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 20 nov 2003 14:55
Rijdt met: Flanders x-light:shimano LX - Trek Fuel EX8('08)

Bericht door edse »

De EX8 is aangekomen, zie ik. Tevreden? Tja, die remmen, daar heeft bijna iedereen miserie mee en precies veel meer op een Trek dan op een ander merk. 't Gesleep is nu weg, maar kan terug komen. Probeer dan eens een schijf van een ander merk te steken. Bij Edlisjas was het daar mee opgelost. Was het voor of achter? 180 of 160 schijfje?


Yep,de EX8 is aangekomen en ben er inderdaad tevreden over.Ondertussen een rit of drie meegedaan en een beetje positie aan het zoeken.Morgen volgt een nieuwe test.
Maar inderdaad die schijven hé...ik had ze goed gekregen door een beetje te spelen met de zuigers erin en eruit te foefelen totdat ze ongeveer gelijktijdig eruit komen.
Na vorige week een tochtje te doen en het wiel eruit te halen begon de miserie opnieuw.Achteraan geen probleem,wiel eruit,wiel erin en alles pico bello.
Vooraan heb ik er wel een uurtje over gedaan. :roll:
Het is dus die 180 schijf of zoals gezegd vooraan dat de problemen zich voordoen.Voorlopig toch.De fietsenmaker heeft zelfs de volledige rem eraf gedaan vooraan en een nieuwe set gemonteerd omdat hij het ook niet goed kreeg.Dat blijkt toch niet te helpen.
De man is zelf een fervent mtb-er en rijdt ook met juicy's(de seven) en heeft er geen problemen mee.Wel staan ze op een scott.
Een andere kameraad en biker rijdt met en fiets van decathlon met de juicy's erop(de fives) en ook daar dan weer geen problemen zelfs na meerdere malen wielen eruit en erin,geen gesleep bij hem.
Welke schijf heeft Edlisjas dan vervangen en door welke?En is zijn probleem volledig van de baan?
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

edse schreef: Welke schijf heeft Edlisjas dan vervangen en door welke?En is zijn probleem volledig van de baan?
Ik zal 't hem seffens vragen. Ik denk dat eender welke schijf goed is, als 't maar geen van Avid zijn.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

morgen waimes en mijn achterste schijfrem sleept pffff

heb alles geprobeerd en het helpt niet

ik denk dat het probleem de shijf zelf is, als ik het wiel laat draaien dan kijk
ik hoe de shijf tussen de remblokken draait en daar zit nogal wat spel op
dus ? moet ik de shijf terug recht zetten ofzo
op alle manieren geprobeerd en de rem blijft maar sleepen op de een of andere pad dus moet het toch aan de shijf liggen die niet recht is (en tis een nieuwe shijf :s)

iemand ?
Gebruikersavatar
zyves
Mountainbiker
Berichten: 302
Lid geworden op: di 02 aug 2005 14:26
Rijdt met: Cannondale F4 2008

Bericht door zyves »

Staat ze vast genoeg? Als het een nieuwe schijf is, zijn de torx boutjes mss niet deftig vast gezet of losgekomen na een tijd?
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

zyves schreef:Staat ze vast genoeg? Als het een nieuwe schijf is, zijn de torx boutjes mss niet deftig vast gezet of losgekomen na een tijd?
ja ja alles is goed vast

ik lees op sommige forums dat door de hitte, dat de shijf gaan plooien (lichtjes) en dat bij een volgende langs afdaling kan deze trug wat rechte komen

kan dit ?

of zou'k de shijf proberen zelf recht te zetten ?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

BelAir_500 schreef:morgen waimes en mijn achterste schijfrem sleept pffff

heb alles geprobeerd en het helpt niet

ik denk dat het probleem de shijf zelf is, als ik het wiel laat draaien dan kijk
ik hoe de shijf tussen de remblokken draait en daar zit nogal wat spel op

dus ? moet ik de shijf terug recht zetten ofzo
op alle manieren geprobeerd en de rem blijft maar sleepen op de een of andere pad dus moet het toch aan de shijf liggen die niet recht is (en tis een nieuwe shijf :s)

iemand ?
Zit er geen speling op het wiel zelf? Wiebel er is mee heen en weer als je fiets op de grond staat, dat voel je meteen.

Ander belangrijk punt : hebt ge er al is aan gedacht dat uw remblokken scheef afgesleten zijn?
mtbGG
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 22:30
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door mtbGG »

ik heb ook last van lawaaierige schijven op men trek (avid juicy 5)

Ne enige oplossing is de avids eraf zwieren neem ik aan ?

Toch wel raar dat die remmen zo slecht zijn, maar trek, scott etc ze wel elke keer op hun fietsen zet ..


grtz
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Bericht door Hans wynants »

ik heb de indruk dat trek niet zo nauw ziet naar hun afgevlakte nokken waar de klauw op gemonteerd word, daarom willen zijn gebruik maken van avid's omdat deze in alle richtingen kunnen uitgelijnd worden. ikzelf ben hier getuige van, heb een half jaar liggen sukkelen met mijn trek top fuel 8, waarna ik xt schijfremmen geplaatst heb en hier zag ik op de duur dat de nokken niet mooi evenwijdig waren, de klauw werd als het ware getorst...
heb een sensa MTB ook en hier de avid remmen op geplaatst voor te testen en eigenlijk geen afstelprobleem.... .
ikzelf rijd ook wel liever met de shimano remmen.

idd het lawaai en resonatie bij bepaalde snelheden is niet ideaal.

remmen deden ze wel!
Gebruikersavatar
Kresj
Mountainbiker
Berichten: 872
Lid geworden op: wo 26 nov 2008 19:14
Rijdt met: Kona Dawg dlx

Bericht door Kresj »

ik heb dus twee weken geleden (ong.) m'n Kona binnen gebracht bij singletrack bikeparts om Hope Tech M4 remmen te laten plaatsen

toen ik thuiskwam merkte ik dat m'n remmen sleepten, ik dacht dat het misschien te wijten was aan nieuwe schijven en blokken, dus ik heb (op aanraden van Peter) wat water op m'n blokjes gespoten (niet echt veel) en later m'n remmen eens gaan 'inrijden' op de weg...

ondertussen slepen mijn remmen nog steeds, ik heb de klauwen al proberen centreren door gewoon los te draaien en vast te zetten met dichtgeknepen rem, ik heb al m'n snelspanners losgezet en eens opnieuw vastgezet met dichtgeknepen rem, geen resultaat...

tot slot de klauwen proberen centreren zoals ze tonen in het filmpje van hope (http://www.hopegb.com/page_mep_force_38.html) met als resultaat dat m'n voorste rem nog steeds sleept en m'n achterste rem perfect was zolang ik niet aan de remhendel trok, daarna begon het slepen opnieuw...

conclusie, je denkt, ik laat m'n remmen plaatsen om problemen te voorkomen maar dat is ook niet altijd het geval, al een mailtje naar Peter gezonden hierover maar voorlopig nog geen reactie gekregen, hopelijk kan hij het oplossen, ik ben het zelf eraan prutsen even meer dan beu...
Plaats reactie