Kloppend geluid Rockshox SID XX

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Granville Team
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 18:26
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex

Kloppend geluid Rockshox SID XX

Bericht door Granville Team »

Vandaar merkte ik bij het rijden over oneffenheden een vrij hard kloppend geluid op (geen getik), komende van de voorkant van de fiets.
Bij thuiskomst alles nagekeken: voorwiel zat nog vast, geen speling op balhoofd, voorrem en schijf zaten ook vast. Voorwiel er uitgehaald, dit maakte ook geen geluid wanneer ik het liet stuiteren.
Plots merkte ik het geluid terug op bij het omgekeerd zetten van de fiets, lijkt alsof er iets los zit in de voorvork dat vrij kan bewegen wanneer je deze omdraait.

Ik ga de vork dinsdag zowiezo binnendoen, toch bijna tijd voor het jaarlijks onderhoud, maar heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
Vork is een Rockshox SID XX van 2017.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Kloppend geluid Rockshox SID XX

Bericht door spaghetti_2 »

Eventueel één of meerdere tokens in de luchtkamer? Dat is de linkse vorkpoot
Gebruikersavatar
Granville Team
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 18:26
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex

Re: Kloppend geluid Rockshox SID XX

Bericht door Granville Team »

spaghetti_2 schreef:Eventueel één of meerdere tokens in de luchtkamer? Dat is de linkse vorkpoot
De voorwork is eigenlijk het enige onderhoud aan mijn fiets dat ik zelf niet doe.
Ik heb een aantal filmpjes bekeken over de installatie van bottomless tokens en blijkbaar is het niet zo moeilijk om dit zelf eens te controleren en kan er niet zoveel misgaan.

Morgen eens nakijken.
Gebruikersavatar
Granville Team
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 18:26
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex

Re: Kloppend geluid Rockshox SID XX

Bericht door Granville Team »

spaghetti_2 schreef:Eventueel één of meerdere tokens in de luchtkamer? Dat is de linkse vorkpoot
Perfecte gok!

Gisteren even de luchtkamer in de linker vorkpoot open gedaan en de tokens lagen inderdaad los in de luchtkamer. Alles terug vastgezet zoals aangegeven in de serrvice manual en het kloppend geluid is verdwenen.

Big thanks!
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Kloppend geluid Rockshox SID XX

Bericht door spaghetti_2 »

Daarvoor dient een forum ;)
Plaats reactie