Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen zwarte wielen worden wit (correctie: banden!)

zwarte wielen worden wit (correctie: banden!)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

seqocadi Mountainbiker

Mijn zwarte wielen zijn wit geworden :cry:, alleen de zijkanten van de banden zijn zwart gebleven. De wielen zijn nog maar 2 dagen gebruikt in 1 week. Hoe krijg ik ze weer zwart zonder de banden te beschadigen?

Ze zien er een beetje uit als deze banden, maar dan zonder zand:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door seqocadi op ma 16 dec 2019 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht zo 15 dec 2019 20:40
endorfin Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Adventurebybike.be

Teakolie of zwarte verf.
Wel binnen doen, dan plakt t beter aan de band.
Bij voorkeur de living, desnoods de keuken

Bericht zo 15 dec 2019 21:00
G-m@n. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: specialized epic comp carbon 2018

endorfin schreef:
Teakolie of zwarte verf.
Wel binnen doen, dan plakt t beter aan de band.
Bij voorkeur de living, desnoods de keuken

in't bad, gaat ook goed.

Bericht zo 15 dec 2019 21:16
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Ik heb destijds hetzelfde fenomeen gehad bij mijn Reynolds wielen en nadien in mindere mate met mijn Enve M50's.
Het antwoord via mail van Reynolds was dat het oppervlak poreus was omdat ze geen fillers of vernis gebruikten. Gevolg : stof en water, en het vuil trok in het carbon met een witte waas op de velg tot gevolg. Niks aan te doen, krijg je er niet meer af.
Maar, zeg is om welk merk en type velgen het gaat?

Bericht zo 15 dec 2019 21:19
G-m@n. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: specialized epic comp carbon 2018

madskatingcow schreef:
Ik heb destijds hetzelfde fenomeen gehad bij mijn Reynolds wielen en nadien in mindere mate met mijn Enve M50's.
Het antwoord via mail van Reynolds was dat het oppervlak poreus was omdat ze geen fillers of vernis gebruikten. Gevolg : stof en water, en het vuil trok in het carbon met een witte waas op de velg tot gevolg. Niks aan te doen, krijg je er niet meer af.
Maar, zeg is om welk merk en type velgen het gaat?

het gaat over DE band :wink:

Bericht zo 15 dec 2019 21:34
Mountainbiker

G-m@n. schreef:
het gaat over DE band :wink:

Er staat toch wielen, niet banden? En anders is de vraag slecht gesteld :-P Ga is naar de winkel als je nieuwe banden nodig hebt en vraag naar wielen :lol:
seqocadi schreef:
Mijn zwarte wielen zijn wit geworden :cry:, alleen de zijkanten van de banden zijn zwart gebleven. De wielen zijn nog maar 2 dagen gebruikt in 1 week. Hoe krijg ik ze weer zwart zonder de banden te beschadigen

Bericht ma 16 dec 2019 11:21
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016

seqocadi schreef:
Mijn zwarte wielen zijn wit geworden :cry:, alleen de zijkanten van de banden zijn zwart gebleven. De wielen zijn nog maar 2 dagen gebruikt in 1 week. Hoe krijg ik ze weer zwart zonder de banden te beschadigen?

Ze zien er een beetje uit als deze banden, maar dan zonder zand:
Afbeelding

Der gaat nog veel meer verkleuren en vuil worden aan je fiets :lol: Nie panikeren en gewoon gaan rijden

seqocadi Mountainbiker

Sorry, ik had het over de banden! Maar ik zal het gewoon negeren. Best wel jammer, want de zwarte banden toont de mtb echt heel chique.

Bericht ma 16 dec 2019 14:08
Mountainbiker

Ga naar de Blokker, drogist, supermarkt en koop u een handschuurborstel en een bus groene Dreft of autoshampoo en dan borstelen maar. Voor details / hoekjes een relatief brede verfborstel.

Dreft kan na lang gebruik het carbon wel wat matter maken heb ik ondervonden.

Afbeelding

Voor frame / velgen heb ik een brede borstel van Finish Line :

Afbeelding

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen