VRAAG ivm vering

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

VRAAG ivm vering

Bericht door zaskar72 »

Kan je een FOX vork 2 pos combineren met een FOX demper 3 pos EN die met 1 lock out schakelaar op het stuur bedienen ?

Dus open / gesloten dan ipv open-medium-gesloten .
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: VRAAG ivm vering

Bericht door spaghetti_2 »

Normaal wel. De medium stand gaat dan voor de voorvork niet veel verschillen tov de open stand.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: VRAAG ivm vering

Bericht door zaskar72 »

spaghetti_2 schreef:Normaal wel. De medium stand gaat dan voor de voorvork niet veel verschillen tov de open stand.
ok en welke remote control hendel moet ik dan kopen om dat te bedienen ? :-k
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: VRAAG ivm vering

Bericht door spaghetti_2 »

Ik zou opteren voor de lockout die bij de demper hoort. De lockout van de vork werkt iets simpeler imho. Ik heb er nooit echt een studie naar gedaan, maar bij de Wereldbekers XCO zie je soms wel dat er wel wat uitgewisseld wordt qua remotes. Bv de Scott Twinloc remote worden ook bij andere merken gebruikt. Maar waarom zou je slechts 2 posities willen als je een demper hebt voor 3?
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: VRAAG ivm vering

Bericht door zaskar72 »

spaghetti_2 schreef:Ik zou opteren voor de lockout die bij de demper hoort. De lockout van de vork werkt iets simpeler imho. Ik heb er nooit echt een studie naar gedaan, maar bij de Wereldbekers XCO zie je soms wel dat er wel wat uitgewisseld wordt qua remotes. Bv de Scott Twinloc remote worden ook bij andere merken gebruikt. Maar waarom zou je slechts 2 posities willen als je een demper hebt voor 3?

tja vraag me af of ik die medium wel ga gebruiken ? 't Is aan of uit bij mij....
En er bestaat geen vork en demper in idem set up dat ik nodig heb met 2 pos
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: VRAAG ivm vering

Bericht door spaghetti_2 »

Het enige wat op zich bepalend is voor de werking van een remote lockout is de cable pull. Je zou dus eens moeten zien te vinden wat de cable pull is die je demper en vork nodig hebben.
Plaats reactie