band oppompen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

band oppompen

Bericht door SLCubeLTD »

Hallo iedereen,

Ja heel erg dit te moeten vragen, maar heeft iemand een methode om een presta ventiel op te pompen zodat het niet stuk gaat ?

Ik heb er al 1 krom en 3 gescheurd,...

Normaal gebruik ik AV ventielen maar heb mij een nieuwe MTB gekocht met presta ventiel gaten.

Ook de oude fiets van mijn moeder heeft die dingen en daar scheuren ze na een jaar meestal kapot.

Ik gebruik een kleine handpomp.

Met AV ventielen heb ik nog nooit iets aan de hand gehad.

Ik heb nu nippels gekocht om erop te schroeven, dat zou toch al moeten voorkomen dat ze krom worden.

heb al kenda en schwalbe presta's gehad, hetzelfde resultaat, ben nu van plan continentals te kopen,...


Dank

Sebastian
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: band oppompen

Bericht door Jumping Jack »

Gebruik je een pomp met een slangetje of een die je rechtstreeks op het ventiel moet zetten? Indien dat laatste is dat de oorzaak.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: band oppompen

Bericht door dirkdierickx »

je doet waarschijnlijk iets verkeerd, ik heb heel mijn leven nog niets anders gebruikt dan presta en nog nooit zulke problemen gehad (buiten 1x, maar dat was een productiefout).
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: band oppompen

Bericht door SLCubeLTD »

Jumping Jack schreef:Gebruik je een pomp met een slangetje of een die je rechtstreeks op het ventiel moet zetten? Indien dat laatste is dat de oorzaak.

Jep is zonder slangetje, maar dat is dan normaal dat het ventiel zo fragiel is ?

Het is een splinternieuwe pomp om mee te nemen onderweg,...

Ik had gelezen op de website van schwalbe dat het scheuren van het ventiel meestal ligt aan het gaatje in de velg dat te groot is, maar dat klinkt toch ook maar raar.

Misschien na de montage er stukjes papier of zo insteken dan langs de randen als er nog plaats is ?

Ik vindt dat het toch niet zo makelijk stuk mag gaan,...


Ik doe het echt wel voorzichtig maar het is normaal dat je beweegt bij het oppompen, zoals gezegd is er bij de AV's nooit zoiets geweest.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: band oppompen

Bericht door SLCubeLTD »

dirkdierickx schreef:je doet waarschijnlijk iets verkeerd, ik heb heel mijn leven nog niets anders gebruikt dan presta en nog nooit zulke problemen gehad (buiten 1x, maar dat was een productiefout).
Welk merk gebruik je van binnenband ?

Is bij jouw het moertje aan het ventiel helemaal vast gedraaid als je de band oppompt of niet ?
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: band oppompen

Bericht door Jumping Jack »

SLCubeLTD schreef:
Jumping Jack schreef:Gebruik je een pomp met een slangetje of een die je rechtstreeks op het ventiel moet zetten? Indien dat laatste is dat de oorzaak.

Jep is zonder slangetje, maar dat is dan normaal dat het ventiel zo fragiel is ?

Het is een splinternieuwe pomp om mee te nemen onderweg,...

Ik had gelezen op de website van schwalbe dat het scheuren van het ventiel meestal ligt aan het gaatje in de velg dat te groot is, maar dat klinkt toch ook maar raar.

Misschien na de montage er stukjes papier of zo insteken dan langs de randen als er nog plaats is ?

Ik vindt dat het toch niet zo makelijk stuk mag gaan,...


Ik doe het echt wel voorzichtig maar het is normaal dat je beweegt bij het oppompen, zoals gezegd is er bij de AV's nooit zoiets geweest.
Voor onderweg heb ik eentje van Lezyne met slangetje, dat werkt toch een stuk prettiger en is veel veiliger voor de ventielen.
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: band oppompen

Bericht door SLCubeLTD »

Jumping Jack schreef:
SLCubeLTD schreef:
Jumping Jack schreef:Gebruik je een pomp met een slangetje of een die je rechtstreeks op het ventiel moet zetten? Indien dat laatste is dat de oorzaak.

Jep is zonder slangetje, maar dat is dan normaal dat het ventiel zo fragiel is ?

Het is een splinternieuwe pomp om mee te nemen onderweg,...

Ik had gelezen op de website van schwalbe dat het scheuren van het ventiel meestal ligt aan het gaatje in de velg dat te groot is, maar dat klinkt toch ook maar raar.

Misschien na de montage er stukjes papier of zo insteken dan langs de randen als er nog plaats is ?

Ik vindt dat het toch niet zo makelijk stuk mag gaan,...


Ik doe het echt wel voorzichtig maar het is normaal dat je beweegt bij het oppompen, zoals gezegd is er bij de AV's nooit zoiets geweest.
Voor onderweg heb ik eentje van Lezyne met slangetje, dat werkt toch een stuk prettiger en is veel veiliger voor de ventielen.
Oh, ja maar nu ik die nippels heb besteld zou de meeste miserie verholpen moeten zijn,... Dan heb ik terug AV. Ik zal dan een vloerpomp gebruiken om ze thuis op te pompen die kan ik dan ook weer gebruiken door die nippels.

Hoe zit het met dat moertje aan het ventiel en de velg , zou dat nog iets kunnen uitmaken ? Altijd heel vast draaien voor het pompen ?
Plaats reactie