Onderhoud/herstellingen BMC
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Onderhoud/herstellingen BMC
Hallo,
Ik hou er van zelf aan mijn fiets te sleutelen.
Rij met BMC en ben hier ook zeer tevreden van.
Nu kan ik nergens op internet reserve onderdelen vinden.
Ben ik volledig afhankelijk van de retailer hiervoor?
Hoe is jullie ervaring met het onderhoud van BMC fietsen?
Vooral de fully's, ben aan het uitkijken naar een agonist.
Zou toch graag hebben dat ik deze zelf goed kan onderhouden/repareren.
Mvg
Thijs
Ik hou er van zelf aan mijn fiets te sleutelen.
Rij met BMC en ben hier ook zeer tevreden van.
Nu kan ik nergens op internet reserve onderdelen vinden.
Ben ik volledig afhankelijk van de retailer hiervoor?
Hoe is jullie ervaring met het onderhoud van BMC fietsen?
Vooral de fully's, ben aan het uitkijken naar een agonist.
Zou toch graag hebben dat ik deze zelf goed kan onderhouden/repareren.
Mvg
Thijs
Re: Onderhoud/herstellingen BMC
Waar ik vooral op uit ben is reserve or originele onderdelen voor hun APS systeem op de fully's
Ben absoluut niet thuis in full suspension fietsen.
Maar zou graag toch weten dat als er iets faalt aan dat systeem ik het kan fixen.
Of heb ik kwa bouten en moeren en dergelijke geen originele onderdelen nodig?
Bij verschillende merken zie je op hun site pivot kits voor hun fietsen. Bij BMC echter niet..
Ben absoluut niet thuis in full suspension fietsen.
Maar zou graag toch weten dat als er iets faalt aan dat systeem ik het kan fixen.
Of heb ik kwa bouten en moeren en dergelijke geen originele onderdelen nodig?
Bij verschillende merken zie je op hun site pivot kits voor hun fietsen. Bij BMC echter niet..
- spaghetti_2
- Mountainbiker
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
- Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite
Re: Onderhoud/herstellingen BMC
Bericht door spaghetti_2 »
Die pivot kits zijn allemaal standaard onderdelen. Géén enkele fietsproducent maakt zelf lagers en bushings. Natuurlijk geven ze ook niet zomaar prijs wat voor lagers dit dan zijn. Ik heb vorige week mijn Scott Spark even open gelegd om de suspension lagers te controleren en dit bleken standaard 6802 lagers te zijn (die ik nog had liggen voor mijn DT Swiss naven). Ter vergelijking: een pivot kit voor een Scott Spark kost ongeveer 100€. Zogenoemde DT Swiss lagers kosten €13 per stuk. Ik koop die voor een euro online bij bv lagerboer of kugellager-express. Uiteraard zitten er in zo'n pivot kit ook bouten en asjes maar over het algemeen zijn het de lagers en bushings die verslijten en vervangen moeten worden. Enige handigheid en kennis wel vereist natuurlijk om zo'n dingen zelf te doen.
Re: Onderhoud/herstellingen BMC
Die lagers kan je inderdaad ergens lokaal halen voor een fractie van de prijs.
Die busjes is toch een ander verhaal. Vorige week ook een setje voor mijn scott spark gehaald. Dat kost eigenlijk stukken van mensen voor wat het maar is.
Moest ik voor die bussen een alternatief vinden de originele set koop ik dan ook niet meer...
Die busjes is toch een ander verhaal. Vorige week ook een setje voor mijn scott spark gehaald. Dat kost eigenlijk stukken van mensen voor wat het maar is.
Moest ik voor die bussen een alternatief vinden de originele set koop ik dan ook niet meer...
Re: Onderhoud/herstellingen BMC
En welke lagers moet je dan bestellen op deze sites of kan je een link geven welke jij hebt besteld? Ik heb zelf een Scott spark rc 900 wc van 2019.spaghetti_2 schreef:Die pivot kits zijn allemaal standaard onderdelen. Géén enkele fietsproducent maakt zelf lagers en bushings. Natuurlijk geven ze ook niet zomaar prijs wat voor lagers dit dan zijn. Ik heb vorige week mijn Scott Spark even open gelegd om de suspension lagers te controleren en dit bleken standaard 6802 lagers te zijn (die ik nog had liggen voor mijn DT Swiss naven). Ter vergelijking: een pivot kit voor een Scott Spark kost ongeveer 100€. Zogenoemde DT Swiss lagers kosten €13 per stuk. Ik koop die voor een euro online bij bv lagerboer of kugellager-express. Uiteraard zitten er in zo'n pivot kit ook bouten en asjes maar over het algemeen zijn het de lagers en bushings die verslijten en vervangen moeten worden. Enige handigheid en kennis wel vereist natuurlijk om zo'n dingen zelf te doen.
Alvast bedankt!
Re: Onderhoud/herstellingen BMC
Je haalt die lagers er gewoon uit, en zoekt naar de locale skf dealer. die kan voor jou opzoeken welke je moet hebben. de maten die je moet meten: buiten diameter, binnen diameter en de breedte van het lager. Hiermee kan je online ook al beginnen zoeken.dejoene schreef:
En welke lagers moet je dan bestellen op deze sites of kan je een link geven welke jij hebt besteld? Ik heb zelf een Scott spark rc 900 wc van 2019.
Alvast bedankt!
Re: Onderhoud/herstellingen BMC
Wat de bushings betreft heb ik volgende site gevonden. https://www.igus.be/iglidur/plain-bearing?L=nl er zijn nog tal van alternatieven.
Meten en je zal een stuk goedkoper uitkomen.
Meten en je zal een stuk goedkoper uitkomen.