Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Onderhoud/herstellingen BMC

Onderhoud/herstellingen BMC

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team


Bericht di 14 mei 2019 10:11
Tyze Mountainbiker

Berichten: 5
Hallo,

Ik hou er van zelf aan mijn fiets te sleutelen.
Rij met BMC en ben hier ook zeer tevreden van.
Nu kan ik nergens op internet reserve onderdelen vinden.
Ben ik volledig afhankelijk van de retailer hiervoor?
Hoe is jullie ervaring met het onderhoud van BMC fietsen?
Vooral de fully's, ben aan het uitkijken naar een agonist.
Zou toch graag hebben dat ik deze zelf goed kan onderhouden/repareren.

Mvg
Thijs

Bericht di 14 mei 2019 10:20
kenny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3694
Wat van onderdelen zoek je dan juist want bij mijn weten maakt bmc enkel frames.

Bericht di 14 mei 2019 10:34
Tyze Mountainbiker

Berichten: 5
Waar ik vooral op uit ben is reserve or originele onderdelen voor hun APS systeem op de fully's
Ben absoluut niet thuis in full suspension fietsen.

Maar zou graag toch weten dat als er iets faalt aan dat systeem ik het kan fixen.
Of heb ik kwa bouten en moeren en dergelijke geen originele onderdelen nodig?

Bij verschillende merken zie je op hun site pivot kits voor hun fietsen. Bij BMC echter niet..

Bericht di 21 mei 2019 09:37
spaghetti_2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1372
Mijn bike: Trek Procaliber 9.8, Rose X-Lite
Die pivot kits zijn allemaal standaard onderdelen. Géén enkele fietsproducent maakt zelf lagers en bushings. Natuurlijk geven ze ook niet zomaar prijs wat voor lagers dit dan zijn. Ik heb vorige week mijn Scott Spark even open gelegd om de suspension lagers te controleren en dit bleken standaard 6802 lagers te zijn (die ik nog had liggen voor mijn DT Swiss naven). Ter vergelijking: een pivot kit voor een Scott Spark kost ongeveer 100€. Zogenoemde DT Swiss lagers kosten €13 per stuk. Ik koop die voor een euro online bij bv lagerboer of kugellager-express. Uiteraard zitten er in zo'n pivot kit ook bouten en asjes maar over het algemeen zijn het de lagers en bushings die verslijten en vervangen moeten worden. Enige handigheid en kennis wel vereist natuurlijk om zo'n dingen zelf te doen.

Bericht di 18 jun 2019 22:20
W_H Mountainbiker

Berichten: 44
Die lagers kan je inderdaad ergens lokaal halen voor een fractie van de prijs.
Die busjes is toch een ander verhaal. Vorige week ook een setje voor mijn scott spark gehaald. Dat kost eigenlijk stukken van mensen voor wat het maar is.
Moest ik voor die bussen een alternatief vinden de originele set koop ik dan ook niet meer...


Keer terug naar Onderhoud en herstellingen