Speling op trapas bij kracht

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
peerzun
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 27 apr 2019 19:32

Speling op trapas bij kracht

Bericht door peerzun »

Hoi,

Bij mijn laatste rit met mijn nieuwe Cannondale Trail 1 (ongeveer 250 KM op gereden) maakte mijn fiets een tikkend geluidje als ik kracht zet. Ik dacht misschien wel iets van vuil in de ketting dus ik heb alles goed schoongemaakt echter het geluid is er nog steeds. Nu heb ik de ketting er even afgehaald en gekeken of er speling oid op mijn trapas zit. Als ik deze normaal beweeg gebeurt er niet maar als ik een beetje kracht zet (een beetje diagonaal) dan hoor ik een tik. Dat is dezelfde tik die ik hoor bij het kracht zetten in een bocht of in een klim.

Weet iemand wat dat kan zijn? Kan toch niet versleten zijn want er zit nog maar een paar honderd KM op. De trapas is een Truvativ Power Spline.

Dank alvast.

Groet
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Speling op trapas bij kracht

Bericht door Dickie »

Kan ook aan de pedalen-cleats liggen?
Of heb je dat al als je de crank met de hand spint?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Speling op trapas bij kracht

Bericht door spaghetti_2 »

Misschien even melden welke crank je hebt. Bv bij een Sram Gxp crank kan het zijn dat je deze nog eens extra goed vast moet zetten.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Speling op trapas bij kracht

Bericht door kenny »

Nieuwe fiets? Gewoon even terug naar de winkel waar je hem kocht en alles laten vastzetten. Waarschijnlijk heeft er gewoon het een en ander zich "gezet"
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Speling op trapas bij kracht

Bericht door kenny »

En? Opgelost?
Plaats reactie