BMC Dropper seatpost Trailsync probleem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

BMC Dropper seatpost Trailsync probleem

Bericht door Bossi13 »

Beste,

Omdat mijn dropper niet bleef werken schrijf ik deze simpele handleiding. Ik vind er zelf niets over terug op het www dus laat mij hier dan maar mijn steentje toe bijdragen. Heb je er geen problemen mee, zoveel te beter :-)

Trailsync, door de dropper te laten zakken bedient deze direkt de shock. (achtervering)
Bij het terug omhoog laten van de dropper moet deze de klep van de shock terug sluiten maar dat was hier niet het geval. Hij verloor zijn druk waardoor hij de kracht niet had om de shock-klep te sluiten.

Wat heb ik gedaan: De dropper gedemonteerd, terug op druk gebracht met daarvoor bestemde pompje en daarna ondergedompeld in mijn vijver. Al snel was duidelijk dat hij zijn druk verloor langs de rubber afsluitring die op het stukje aluminium zit waar het ventiel in gemonteerd zit. Het ventiel zelf was ok.

Dan heb ik de druk afgelaten. De 3 inbus schroefjes losgemaakt en verwijderd. Dan de drie klemstukjes verwijderd. Daarna kon de conische aluminiumkop met geïntegreerd ventiel uit de droppelbuis gehaald worden.
Alles netjes proper gemaakt en mooi terug gemonteerd in de andere volgorde, wel met aan elk onderdeel een klein beetje vaseline gedaan te hebben zodat het wat vettig stond. Let op dat die inbus schroefjes met max 4Nm mogen vastgezet worden.
De dropper terug op druk gebracht en getest in de vijver. Geen luchtbelletjes meer te zien die ontsnappen.

Dropper terug gemonteerd in de MTB en klaar is kees.

Benodigdheden zijn drukpompje en momentsleutel.

Nu 10 uur later werkt de dropper nog steeds, dat was daarvoor niet het geval. Ik tevreden en klaar voor een Ardennen-ritje :-)

Groetjes,

Bossi
Plaats reactie