Hope body knelt

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
D2Thav
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 14 okt 2009 08:13
Rijdt met: Kona Howler

Hope body knelt

Bericht door D2Thav »

Ik heb op een ‘oudere’ mountainbike zopas de sram xd body vervangen door een Shimano body. Monteren is een fluitje van een cent, heb de cassette erop gemonteerd en steek het wiel in het frame en mee dat ik dit vastzet komt de body ook vast te zitten op de naaf, de vrijloop van de body ‘werkt’ niet meer... Heb het ondertussen eens wat nader bekeken en de qr adapter langs de body kant drukt bij het inspannen de body harder tegen de naaf waardoor deze op den duur zo klem zit dat hij niet meer vrijloopt. Bij de xd body nooit iets aan de hand geweest... Betreffende een hope EVO 2 pro naaf en al nagekeken en heb zeker de juiste body gekocht... Is dus een gewone 135mm qr. Zou het kunne dat ik voor Shimano andere qr adapters nodig heb als voor sram bodys?
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Hope body knelt

Bericht door kovan »

Volgens mij zit de dichting van uw body niet goed in de naaf "geklikt".... Best dat eens nazien....
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Hope body knelt

Bericht door aresius »

Voor die naaf heb je voor een Shimano body een spacerke nodig, de XD body heeft dat niet nodig op die plaats.

https://www.hopetech.com/product-docume ... o-rear-hub" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie