probleem Fox remote lockout

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Canis
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 07 nov 2007 11:39

probleem Fox remote lockout

Bericht door Canis »

Hallo allen,

ik heb zo'n 3 weken geleden een nieuwe MTB gekocht waar ik zeer tevreden mee ben. Het is een model 2016. Maar heb wel problemen met de remote lockout.
Er zit de volgende vork op: Fox 32 Float Performance Elite Remote, 100mm veerweg, FIT4 Damper, LSC Adjust, Remote Lockout.

Na wat opzoekwerk op het www lijkt dit dus een algemeen probleem te zijn met die vorken. De ene zou er meer last van hebben dan de andere. Naar 't schijnt zou er een update voor bestaan. Klopt dit? En indien dat zo is zou er mij dan iemand een link willen plaatsen met wat ik juist moet bestellen/vervangen?
Is dit dan ook zelf te doen of moet dit door een FM geplaatst en/of afgesteld worden?
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: probleem Fox remote lockout

Bericht door brambobeers »

Wat is het juiste probleem ?lockt hij niet meer?
Canis
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 07 nov 2007 11:39

Re: probleem Fox remote lockout

Bericht door Canis »

In het begin lockte hij af en toe niet meer in de 2de stand (dus volledig vast). Dan wat bijgeregeld bovenaan de shifter. Dan deed hij het even goed. Dan weer niet. Weer bijregelen, dan weer wel dan weer niet ...
Nu komt hij niet meer terug in de volledig open stand. Kabel zit dan wat losjes en wanneer ik daar wat mee friemel onderaan aan de lock dan komt hij terug weer op spanning en staat hij weer open.
Gisteren een uurtje op verhard gereden met de vork gelockt maar was vanzelf op unlockt gekomen. Enz...
Dus het werkt niet zoals het zou moeten. Maar dat zou een algemeen gekend probleem zijn had ik her en der gelezen op het www. En dat er voor de modellen 2018 een oplossing voor gevonden zou zijn. Maar mijn technische kennis rijkt niet ver genoeg om welke oplossing het gaat en of ik die kan toepassen op mijn vork.
Hopelijk is het simpel op te lossen want zie het niet zitten om er een volledig nieuwe vork voor te kopen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: probleem Fox remote lockout

Bericht door KrisMaes76 »

Als ie nog maar 3weken oud is, niet zelf aan prutsen maar laten herstellen onder garantie
Canis
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 07 nov 2007 11:39

Re: probleem Fox remote lockout

Bericht door Canis »

De vork gaat terug naar de fabriek.
Plaats reactie