Slecht schakelen door Squirt Lube?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Slecht schakelen door Squirt Lube?

Bericht door Jemp »

Als het probleem de eerste keer begonnen is na de val, zou een controle en/of vervanging van de derrie pad toch het eerste meoten zijn dat een fietsenmaker controleert? :-k

Veel kans dat deze licht geplooid is. Koop een nieuwe en hou deze als reserve voor als je een pad breekt tijdens een rit.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Slecht schakelen door Squirt Lube?

Bericht door Hans wynants »

ben in begin van dait jaar ook begonnen met 1x12sp ook met GX groep. k heb na een tijdje de GC derrie en shifter vervangen voor een X.01 versie omdat ik ook problemen had met nauwkeurig schakelen...

als je voelt hoeveel speling op die GX derrie zit, moet je er ook niet van staan te kijken. nu een klein jaar later trouwens nog altijd niks schakelproblemen met mijn X.01 derrie ! mijn mening ; de GX is niets waard.

ik spreek wss vele mensen tegen, maar dat is mijn eigen ervaring .
Nielsnh
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 04 mei 2012 18:44
Rijdt met: Radon Jealous 2017

Re: Slecht schakelen door Squirt Lube?

Bericht door Nielsnh »

Is het dan voldoende om enkel de shifter te vervangen (en natuurlijk de kabels) of moet de derailleur dan ook best ineens worden vervangen?
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Slecht schakelen door Squirt Lube?

Bericht door Hans wynants »

het is de derrie zelf die speling had bij mij , en dus voor het slecht schakelen zorgde , de shifter zal zen werk wel doen, al doet de X.01 het ook gewoon nauwkeuriger. ik kwam van de GX twister , daarom ook de shifter vervangen.
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Re: Slecht schakelen door Squirt Lube?

Bericht door balphydus »

Het probleem zit in de veerspanning van de GX. Zeker van de 50 naar benden. Schakelen wil soms eens stroef gaan, zelfs met nieuwe kabel en gain.
Sram vervangt deze zonder morren, maar komt niet naar buiten met dit probleem. Zal waarschijnlijk opgelost worden bij een volgende update. Beetje zoals de 9000xtr remmen.
Plaats reactie