VISION Tubeless Race wielen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

VISION Tubeless Race wielen

Bericht door Triple-T »

Vraagje ivm VISION Trimax 30 Race wielen en Fusion 5 Performance banden.
Op dit forum is er meer ervaring met Tubeless dan op wielertoerist.be vandaar mijn post ....

Ik rij al enkele maanden met de Vision Trimax 30 Tubeless ready wielen met biba's. Mijn buitenbanden zijn versleten en heb me Hutchinsons Fusion 5 TLR Performance banden gekocht.
In het combi pakket zaten ook ventielen en sealant.
Deze dus
Afbeelding

Had ze vorige week tubeless proberen leggen met de ventielen die erbij zaten maar er lekte heel veel lucht langs het ventiel naar buiten. De banden ploppen in de velg maar alle lucht ontsnapt na 2s.
Het rubber aan de ventielen is echter rechthoekig van vorm, dat leek me niet goed te passen in de ronde VISION velg, eerder geschikt voor MAVIC velgen.

Daarop ventielen besteld van Joe`s No Flats met ronde vorm.
Met een compressor plopt de band goed in de velg maar ik hoor nog steeds lucht ontsnappen aan het ventiel, hoewel het veel beter is dan met de andere ventielen.
Met de voetpomp krijg ik er zelfs niet meer dan 4 bar in.
Een paar uur later zit er nog een 2bar druk op de band, de volgende morgen zijn ze echter terug volledig plat.

Ik heb er nog geen sealant in gedaan omdat ik eerst zeker wil zijn dat velg en ventiel goed luchtdicht zijn.
Je zou de band toch volledig op druk moeten kunnen krijgen zonder sealant? Of niet?

Ik heb de indruk dat het ventiel goed afsluit maar dat het velglint niet dicht is.
De wielen zijn geleverd met velglint maar dit zit vrijlos, ik kan het overal omhoog trekken van de velg waardoor velg gaten zichtbaar worden.
Moet het velglint niet op de velg kleven?
Of zorgt de sealant hier voor?
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: VISION Tubeless Race wielen

Bericht door Jumping Jack »

Het velglint moet idd op de velg kleven en zorgen voor een luchtdichte laag. De sealant dicht de eventuele gaatjes in het rubber van de band... Mss eens een ander velglint proberen? Wel de velg goed ontvetten voor je het nieuwe lint aanbrengt.
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Re: VISION Tubeless Race wielen

Bericht door Triple-T »

Waarom verkopen ze die wielen dan als Tubeless Ready? Als je nog een ander velglint moet voorzien #-o

Normaal gezien zou er in die verpakking van Hutchinson ook 2x velglint moeten gezeten hebben maar dat heb ik niet gevonden.
Ga die webshops eens mailen ze
Plaats reactie