Ringetje waar je pedaal in draait, zit los
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Re: Ringetje waar je pedaal in draait, zit los
Da's een foto van op het internet.
Gewoon genomen om aan te tonen waarover het gaat...
Edit: even gemaild naar Canyon. 't is één maand buiten garantie. Dus ik hoop op een beetje goodwill van Canyon of Race Face
Gewoon genomen om aan te tonen waarover het gaat...
Edit: even gemaild naar Canyon. 't is één maand buiten garantie. Dus ik hoop op een beetje goodwill van Canyon of Race Face
Re: Ringetje waar je pedaal in draait, zit los
Als het een ring is:
Er uit krijgen
Terug vast zetten met epoxy.
Er uit krijgen
Terug vast zetten met epoxy.
- Dickie
- Mountainbiker
- Berichten: 3823
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
- Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Re: Ringetje waar je pedaal in draait, zit los
Ik heb het ook voorgehad.
Eerst de linker insert die loskwam in de crankarm na een jaartje gebruik (15-tal ritjes met de betrokken mtb)
Ganse crankstel vervangen door nieuw in garantie.
Ik had nog gevraagd om slechts 1 crankarm met de losse insert te vervangen, maar dat ging niet, geen prob.
Met de nieuwe set net een 5-tal ritjes achter de rug en terug van hetzelfde, insert aan de driveside los.
Omdat ik zo er zo weinig mee gebold heb, was ondertussen de garantieperiode voorbij, dus nougabollen.
Je hoort mensen die er content mee zijn, maar voor mij is het dure boecht! En ik ben niet de enige die problemen had. Als ik de fora zo nalees, dan schat ik dat ze een 10% uitval hebben.
Btw, ik trap helemaal geen 'pro-kw's'. Het is simpelweg sloppy fabricage.
Next SL is wel goed gekozen als benaming, je hebt altijd een volgende vandoen .
Eerst de linker insert die loskwam in de crankarm na een jaartje gebruik (15-tal ritjes met de betrokken mtb)
Ganse crankstel vervangen door nieuw in garantie.
Ik had nog gevraagd om slechts 1 crankarm met de losse insert te vervangen, maar dat ging niet, geen prob.
Met de nieuwe set net een 5-tal ritjes achter de rug en terug van hetzelfde, insert aan de driveside los.
Omdat ik zo er zo weinig mee gebold heb, was ondertussen de garantieperiode voorbij, dus nougabollen.
Je hoort mensen die er content mee zijn, maar voor mij is het dure boecht! En ik ben niet de enige die problemen had. Als ik de fora zo nalees, dan schat ik dat ze een 10% uitval hebben.
Btw, ik trap helemaal geen 'pro-kw's'. Het is simpelweg sloppy fabricage.
Next SL is wel goed gekozen als benaming, je hebt altijd een volgende vandoen .
Re: Ringetje waar je pedaal in draait, zit los
De insert aan de andere kant zit ook al een miniem beetje los!
Crank is opgestuurd naar Canyon; zij sturen hem door naar Race Face.
't zal precies wat eigen zijn aan de Next SL.
Als ze hem niet willen vervangen, koop ik zeker ook geen nieuwe. Nogal duur om elke twee jaar te vervangen.
Crank is opgestuurd naar Canyon; zij sturen hem door naar Race Face.
't zal precies wat eigen zijn aan de Next SL.
Als ze hem niet willen vervangen, koop ik zeker ook geen nieuwe. Nogal duur om elke twee jaar te vervangen.
Re: Ringetje waar je pedaal in draait, zit los
Na drie weken had ik een update gevraagd waar ze mij om geduld vroegen, want het ging enkele weken in beslag nemen. Na twee maanden (vandaag) vraag ik nog een update.Dickie schreef:Ik heb het ook voorgehad.
Eerst de linker insert die loskwam in de crankarm na een jaartje gebruik (15-tal ritjes met de betrokken mtb)
Ganse crankstel vervangen door nieuw in garantie.
Ik had nog gevraagd om slechts 1 crankarm met de losse insert te vervangen, maar dat ging niet, geen prob.
Met de nieuwe set net een 5-tal ritjes achter de rug en terug van hetzelfde, insert aan de driveside los.
Omdat ik zo er zo weinig mee gebold heb, was ondertussen de garantieperiode voorbij, dus nougabollen.
Je hoort mensen die er content mee zijn, maar voor mij is het dure boecht! En ik ben niet de enige die problemen had. Als ik de fora zo nalees, dan schat ik dat ze een 10% uitval hebben.
Btw, ik trap helemaal geen 'pro-kw's'. Het is simpelweg sloppy fabricage.
Next SL is wel goed gekozen als benaming, je hebt altijd een volgende vandoen .
Binnen half uur reactie:
'Raceface geeft geen gevolg aan de aanvraag wegens buiten garantie'
Beide inserts zaten los; één maand buiten garantie. Met de fiets is enkel in de zomer gereden (max 6000 kilometer ofzo)
Bijzonder flauw dus van zowel Race Face als Canyon.
Ik begrijp dat dit buiten de garantieperiode is, maar dit gaat duidelijk wel om een gebrekkig product.
Race Face Next SL mag je voor mijn part inderdaad als dure rommel geklasseerd worden.
Ook niet heel goed afgehandeld door Canyon.
Op voorhand hadden ze al gezegd dat het waarschijnlijk niets zou worden, ik wist dus waar ik mij aan moest verwachten. Dan boden ze XT-crankstel van Shimano aan met grote korting. Elders op het internet, bij de gekende online winkels, vind je hem goedkoper
Re: Ringetje waar je pedaal in draait, zit los
Laatste update in deze saga:
Rechtstreeks bij Race Face gaan klagen over de povere kwaliteit van de crank.
Daar zeiden ze mij dat er drie jaar garantie zit op de cranks, en niet twee jaar.
Na wat heen en weer gemail met Race Face Canada en de verdeler in België heb ik gisteren nieuwe cranks ontvangen. De Next R (met stevigere inserts)
Op de website van Canyon lees je wel dat ze op onderdelen twee jaar garantie geven. Ik vermoed voor wat uniformiteit van alle toeleveranciers van onderdelen. Als consument ben je wel genaaid in dit geval als je niet wat doordramt zoals ik heb gedaan.
Rechtstreeks bij Race Face gaan klagen over de povere kwaliteit van de crank.
Daar zeiden ze mij dat er drie jaar garantie zit op de cranks, en niet twee jaar.
Na wat heen en weer gemail met Race Face Canada en de verdeler in België heb ik gisteren nieuwe cranks ontvangen. De Next R (met stevigere inserts)
Op de website van Canyon lees je wel dat ze op onderdelen twee jaar garantie geven. Ik vermoed voor wat uniformiteit van alle toeleveranciers van onderdelen. Als consument ben je wel genaaid in dit geval als je niet wat doordramt zoals ik heb gedaan.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
- Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18
Re: Ringetje waar je pedaal in draait, zit los
Verplichting in België is 2 jaar en idd is het moeilijk om dan overal bij te schrijven hoeveel garantie erop zit. Er zijn veel buitenlandse producenten die maar 1 jaar geven. Voor België heeft de verdeler dan 1 jaar van de fabrikant en dat 2de jaar mag hij zelf ervoor opdraaien. Mooi voorbeeld daarvan is Apple.Thibault schreef:Laatste update in deze saga:
Rechtstreeks bij Race Face gaan klagen over de povere kwaliteit van de crank.
Daar zeiden ze mij dat er drie jaar garantie zit op de cranks, en niet twee jaar.
Na wat heen en weer gemail met Race Face Canada en de verdeler in België heb ik gisteren nieuwe cranks ontvangen. De Next R (met stevigere inserts)
Op de website van Canyon lees je wel dat ze op onderdelen twee jaar garantie geven. Ik vermoed voor wat uniformiteit van alle toeleveranciers van onderdelen. Als consument ben je wel genaaid in dit geval als je niet wat doordramt zoals ik heb gedaan.
Maar Canyon weet heel goed dat daar 3 jaar op zit, en wss hebben ze gewoon die omgeruild en u laten weten dat het geen garantie was. Trukjes van de foor. Hoe mooi en goed die Canyon's ook zijn, maar over de garantie hoort ge toch wel enorm veel klachten.
Maar goed dat ge via een omweg zijt gegaan en een nieuwe gekregen hebt.
Top.
- Dickie
- Mountainbiker
- Berichten: 3823
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
- Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Re: Ringetje waar je pedaal in draait, zit los
Ik heb het ondertussen ook opgelost. Aan de binnenkant van de crank heb ik net naast de losse insert 1 schuin gaatje geboord. In het midden is de crank hol en heb gewoon tot op het metaal van de insert geboord. Dan nog 2 gaatjes door het volle carbon op '6' en '12' uur, ook tot op het metaal. Met de compressor alles zuiver geblazen.
Vervolgens met JB Weld ( dat zou volgens mijn Google bevindingen de stevigste 2 componenten epoxy zijn) een spuit gevuld en die leeggedrukt via de geboorde gaatjes.
Omdat het de crank met het kettingblad is, was het vrij makkelijk om de insert loodrecht uit te richten. Door het pedaal er langs achter in te draaien kon ik daarvoor een haakse kastrand gebruiken.
Ben er ondertussen al 2 singlespeed tochten mee gaan doen, en zelfs een wortel vol geraakt met het pedaal...het heeft gehouden. Zit muurvast.
Vervolgens met JB Weld ( dat zou volgens mijn Google bevindingen de stevigste 2 componenten epoxy zijn) een spuit gevuld en die leeggedrukt via de geboorde gaatjes.
Omdat het de crank met het kettingblad is, was het vrij makkelijk om de insert loodrecht uit te richten. Door het pedaal er langs achter in te draaien kon ik daarvoor een haakse kastrand gebruiken.
Ben er ondertussen al 2 singlespeed tochten mee gaan doen, en zelfs een wortel vol geraakt met het pedaal...het heeft gehouden. Zit muurvast.