Ringetje waar je pedaal in draait, zit los

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Ringetje waar je pedaal in draait, zit los

Bericht door Thibault »

Dickie schreef:Ik heb het ondertussen ook opgelost. Aan de binnenkant van de crank heb ik net naast de losse insert 1 schuin gaatje geboord. In het midden is de crank hol en heb gewoon tot op het metaal van de insert geboord. Dan nog 2 gaatjes door het volle carbon op '6' en '12' uur, ook tot op het metaal. Met de compressor alles zuiver geblazen.
Vervolgens met JB Weld ( dat zou volgens mijn Google bevindingen de stevigste 2 componenten epoxy zijn) een spuit gevuld en die leeggedrukt via de geboorde gaatjes.
Omdat het de crank met het kettingblad is, was het vrij makkelijk om de insert loodrecht uit te richten. Door het pedaal er langs achter in te draaien kon ik daarvoor een haakse kastrand gebruiken.
Ben er ondertussen al 2 singlespeed tochten mee gaan doen, en zelfs een wortel vol geraakt met het pedaal...het heeft gehouden. Zit muurvast.
Nice
Ik ben in de verste verte niet zo'n doe het zelver. Dat was volledig verkeerd afgelopen bij mij :lol:

Ondertussen zit er gewoon een XT crankstel in de fiets. Ik denk dat ik de Next R ga houden voor als ik ooit eens overschakel naar 1x12 :)
Plaats reactie