krakende voorzijde bij nieuwe Trek Procaliber 9.7 2019

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
ktm boy
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 19:51
Rijdt met: ktm race line

krakende voorzijde bij nieuwe Trek Procaliber 9.7 2019

Bericht door ktm boy »

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een nieuwe Trek Procaliber 9.7 2019 die ergens aan de voorzijde bij het balhoofd of stuur een krakend geluid maakt als men bv. over kleine hindernissen rijd(wortels) in eerste instantie dacht ik dat de schakelkabels en remleidingen tegen elkaar klutsten waar ik dan maar een colsonbandje rond heb bevestigd om de schakelkabels en remleidingen wat samen te houden,echter dit was de oorzaak niet en het krakende geluid was niet verdwenen,speling op de balhoofdlager is er ook niet,wat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: krakende voorzijde bij nieuwe Trek Procaliber 9.7 2019

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met mijn procaliber. Ik kon het geluid in stilstand simuleren door de stuureindes op en neer te duwen (zoals je aan je stuur trekt in een sprint bv). Daardoor wist ik dat het uit het stuur moest komen. Ik heb de aanhechting stuur - stuurpen goed ingevet met carbon pasta en daarna was het geluid verdwenen.
MDrider
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 04 jan 2018 13:14
Rijdt met: Scott Scale 930

Re: krakende voorzijde bij nieuwe Trek Procaliber 9.7 2019

Bericht door MDrider »

Check ook je balhoofdlagers, bij mijn Scott had ik hetzelfde, bleek dat een seal/afdichting van het onderste lager een beetje dubbel zat.
Goedkope lagers met matige afdichting.
Terug naar FM waar je 'm gekocht hebt, die moeten het maar oplossen.
ktm boy
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 19:51
Rijdt met: ktm race line

Re: krakende voorzijde bij nieuwe Trek Procaliber 9.7 2019

Bericht door ktm boy »

Krakend geluid van mijn nieuwe Trek Procaliber 9.7 2019 zou opgelost moeten zijn,balhoofd lagers onder garantie vervangen,morgen testje doen
Plaats reactie