Fatbike tubeless krijgen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Fatbike tubeless krijgen

Bericht door Muntanya »

Geklooi, dat is wel het woord dat hier van toepassing is. Je snapt wel dat tubeless van de fabriek af niet interessant is voor de fabrikant of de LBS. Als ervaring de optelsom van je stommiteiten is, ben ik nu wel bakken ervaring aan het opdoen.

Ik durf het bijna niet zeggen, maar ook mijn voorwiel schijnt het goed uit te houden met de Gorilla Tape. Nu is die Weinmann geen schitterende velg om tubeless te leggen, dus elke band die ik er op zal zetten, zal wel ergens problemen geven. Ik mag de druk niet onder de 0,7 bar (+/-) laten gaan of de velg burpt als je er op duwt. Dus op lagere druk rijden is er niet bij bij mij, toch wel één van de voordelen van tubeless. Maar het is intussen wel gelukt en voor mij is het vooral het lek rijden dat mij dwingt om tubeless te rijden. Bij mijn laatste bezoekje aan De Haan zat er in de (gelukkig tubeless) voorband weer een joekel van een doorn: uittrekken, draaien en verder gaan...

Dus bij gelegenheid eens een nieuw wielsetje aanschaffen...
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Fatbike tubeless krijgen

Bericht door Muntanya »

Voorlopig geen nood aan (al hou ik mijn hart vast, want ik lees her en der dat die Gorilla Tape sealant opslokt en op den duur lost), maar voor de volledigheid:

http://fattystripper.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Die Fattystripper ziet er onnozel uit, gewoon een latex ring, maar lijkt mij wel te kunnen werken. Feitelijk de duurdere versie van een gespleten binnenband.

Alleen, waar zou je dat kunnen krijgen in de EU?
Plaats reactie