Lagers full suspension gereedschap

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Lagers full suspension gereedschap

Bericht door Ward81 »

Heeft er iemand ervaring met een goed universeel gereedschap om framelagers te monteren en demonteren? In ons gezin hebben we meerdere fully's van verschillende merken dus ideaal gezien zou ik een tool dat echt universeel is willen aanschaffen. Het mag wel kosten, ideaal gezien een kwaliteit gereedschap voor hobby-isten. Tot nu toe vind ik sets voor welbepaalde merken of zeer dure sets. Heeft bvb SKF geen leuke tool? Op hun site vind ik enkel tools voor grotere industrielagers.
Ook Youtube levert aardig wat op maar steeds voor een welbepaald merk.
De standaard oplossing met een draadstang vind ik persoonlijk wat geprul.
Als iemand een goede adresje heeft voor lagers zelf en bouten is dit ook nuttige info. Zelf heb ik al wat gevonden maar het zijn steeds volledige sets en dat vind ik steeds overkill.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Lagers full suspension gereedschap

Bericht door KrisMaes76 »

Mss vindt je hier iets (heb er zelf nog niks besteld)

https://www.kineticbikebearings.com/tools-12" onclick="window.open(this.href);return false;
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Re: Lagers full suspension gereedschap

Bericht door Ward81 »

Dank je voor de goede tip. Ook handig dat ze lagers hebben ook. Andere tips nog meer dan welkom.
veewee
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 02 feb 2012 00:51
Rijdt met: ene met wielen

Re: Lagers full suspension gereedschap

Bericht door veewee »

Enduro tools
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Lagers full suspension gereedschap

Bericht door funkstar »

Uitslaan doe ik met een binnenlagertrekker.
Die vind je in elke garage onderdelen winkel. Wel even opletten op de kleinste diameter die je kan trekken.

Voor uit te persen heb ik ook liggen maar dat gebruik ik zelden. Duurt wat langer omdat je terug met schroefdraad zit en je hebt onderdelen tegen het frame.

Persen doe ik met deze set van unior:
https://hollandbikeshop.com/en-gb/bicyc ... universal/
Als je daar interesse voor hebt, kan ik die eventueel tegen een scherpe prijs leveren. Stuur maar een pm dan.

Beiden zijn ook bruikbaar bij wiellagers natuurlijk.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Lagers full suspension gereedschap

Bericht door De Wreter »

Hier ook nog wat gereedschap :

https://all4bikes.be/shop/nl/enduro-ger ... _1026.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie