Canyon crane creek

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Brend
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 08 okt 2017 09:16
Rijdt met: Trek excalibur 9

Canyon crane creek

Bericht door Brend »

Wie heeft er de makkelijkste manier om u vork terug te monteren zonder speling? Met die inpact protection unit is dat niet zo simpel om hem gemonteerd te krijgen zonder speling op het vork/balhoofd.
Ik doe de 3mm inbus volledig eruit en met een schroevendraaier duw ik de unit open. Hoe doen jullie het? Wiel erin wiel eruit? In bike stand ofniet? Tips welkom

Afbeelding
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Canyon crane creek

Bericht door madskatingcow »

Impact protection schroef los, bouten stuurpen los. Positioneer de impact protection unit correct. Inbusschroef in de topcap aandraaien om de speling weg te nemen. Niet te vast... Bouten stuurpen aandraaien. Voorrem intrekken, paar keer vooruit achteruit, eventueel setje trappen af of de stoep en opnieuw wat bijregelen (bouten stuurpen los en bout topcap nog wat bijdraaien indien nodig). Bout impact protection unit aandraaien.
Brend
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 08 okt 2017 09:16
Rijdt met: Trek excalibur 9

Re: Canyon crane creek

Bericht door Brend »

Ik twijfel er sterk aan dat het zo gaat lukken bijmij aangezien die protection unit erg klem zit ookal zonder de bout erin. Ik zal het alvast volgende keer eens proberen. Bedankt
Plaats reactie