Shimano remmen zonder remkracht.

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door kovan »

Het www is veel te subjectief.
Slechte recensies worden veel liever gepost dan positieve.
Hoe duurder het product hoe minder slechte recensies (Men geeft niet graag toe dat hun dure aankoop niet echt is wat men ervan verwacht had)

Ikzelf heb 4 sets xt remmen van verschillende generaties in gebruik, met geen enkele heb ik problemen.

Uw remmen eens ten goeie (laten) ontluchten en veel kans dat het probleem zal opgelost is...





IPPE schreef:Heb ik ook gehad met XT's. Blokken+schijven en nieuwe olie mochten niet helpen. Remdruk genoeg maar stoppen, vergeet het. Ik denk dat het eerder te maken heeft met ontwerp en gebruikte materialen. Zoek maar is op WWW naar problemen met Shimano remmen. Mijn oplossing was: Hope
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door IPPE »

kovan schreef:Het www is veel te subjectief.
Slechte recensies worden veel liever gepost dan positieve.
Hoe duurder het product hoe minder slechte recensies (Men geeft niet graag toe dat hun dure aankoop niet echt is wat men ervan verwacht had)

Ikzelf heb 4 sets xt remmen van verschillende generaties in gebruik, met geen enkele heb ik problemen.

Uw remmen eens ten goeie (laten) ontluchten en veel kans dat het probleem zal opgelost is...





IPPE schreef:Heb ik ook gehad met XT's. Blokken+schijven en nieuwe olie mochten niet helpen. Remdruk genoeg maar stoppen, vergeet het. Ik denk dat het eerder te maken heeft met ontwerp en gebruikte materialen. Zoek maar is op WWW naar problemen met Shimano remmen. Mijn oplossing was: Hope
Net zoals er mensen zijn die goedkope dingen de hemel in prijzen terwijl deze hun geld niet waard zijn.
Feit is dat mijn remmen na een volledige revisie nog niet werken en geloof mij, ik weet hoe je een rem moet ontluchten.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door De Wreter »

Al dat gezever, zoek een oplossing, je moet zoeken wat je rem ervan weerhoudt zijn werk niet goed te doen.

Dus fiets op werkbank en daar remmen en kijken wat er gebeurt, dan je bevindingen posten.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door Free_ltd »

IPPE schreef:
kovan schreef:Het www is veel te subjectief.
Slechte recensies worden veel liever gepost dan positieve.
Hoe duurder het product hoe minder slechte recensies (Men geeft niet graag toe dat hun dure aankoop niet echt is wat men ervan verwacht had)

Ikzelf heb 4 sets xt remmen van verschillende generaties in gebruik, met geen enkele heb ik problemen.

Uw remmen eens ten goeie (laten) ontluchten en veel kans dat het probleem zal opgelost is...





IPPE schreef:Heb ik ook gehad met XT's. Blokken+schijven en nieuwe olie mochten niet helpen. Remdruk genoeg maar stoppen, vergeet het. Ik denk dat het eerder te maken heeft met ontwerp en gebruikte materialen. Zoek maar is op WWW naar problemen met Shimano remmen. Mijn oplossing was: Hope
Net zoals er mensen zijn die goedkope dingen de hemel in prijzen terwijl deze hun geld niet waard zijn.
Feit is dat mijn remmen na een volledige revisie nog niet werken en geloof mij, ik weet hoe je een rem moet ontluchten.
Ikzelf ook totaal geen problemen met de XT remmen. Dus ze afkraken is wel heel erg kort door de bocht. Als het zo een slecht product zou zijn, zoals gij beweert, snap ik niet dat ze nog verkopen en de meeste MTB’ers ze hebben :roll:
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door janssis werner »

Deze discussie is niet waar ik om gevraagd heb. Dus hou het simpel. De fiets is binnen en zal het vrijdag weten. Hier gaat het ook niet om xt remmen en alleen om de vraag waaraan dit kan liggen. Deze remmen doen het lang en meer dan 1,5 jaar prima en nu heb ik dit al tweemaal voor. De oplossing volgt vrijdag. Iedereen heeft wel eem merk wat hij of zij liever heeft als iemand anders en probeer daar respect voor te hebben en mee te denken naar een oplossing. Bv.ik rij graag met Shimano en nog niet bij sram dit is volledige mijn gevoel maar dat wil weer niet zeggen dat iets anders niet zo goed is of zelfs beter. Dit is gewoon het gevoel en wat het kost in onderhoud. Dus best eens eerst mekaar begrijpen en proberen te helpen.

Grtjs.
remhendel
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 23 okt 2016 13:23

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door remhendel »

OK, ik ga het simpel houden :wink:

Er zijn globaal 2 redenen waarom een schijfrem niet genoeg remkracht heeft:

-Lucht in het systeem waardoor er te weinig kracht op de blokken komt te staan. Je kan bij wijze de remhendel tot tegen het stuur trekken. Dit is bij jou niet het geval...

-De blokken pakken niet genoeg op de schijf. Dit kan 2 oorzaken hebben: er zit olie/vet/wax (van verkeerd wasproduct) op de blokken en/of schijf. Of de remblokken zijn verglaasd.

Bij jou gebeurt het na een lange afdaling dus nadat alles (blokken en schijf) zeer heet is geworden.
Dit is typisch de oorzaak van verglaasde blokken. Bekijk de blokken dan maar eens, waarschijnlijk zit er dan een blinkende laag op...
Probeer die laag er af te schuren en plaats de blokken dan terug. Waarschijnlijk pakken ze dan weer.

Dat de remblokken te heet worden kan aan verschillende factoren liggen bvb je remmethode (slepen of niet),
het soort blokken (metallic kunnen dacht ik beter tegen hitte), je gewicht ( :wink: ) en de grootte van je schijven.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door janssis werner »

Dat snap ik. Alleen is het de zoon zijne fiets en heeft de vorige rit niet geklaagd wat dat kan hij. Heb nog gedacht ik haal ze er even uit en schuur ze over een steen of zo. Alleen hadden we al lek gereden, dus al tijd verloren. Als je dan thuis komt zijn ze zeker glanzend en heb ze dan op geschuurd tot ze terug nieuw uit zagen. Gekuisd en de schijven ook. Zelfde met de nieuwe en nog niks . Hendel blijft ruim van her handvat afstaan en is zeker normaal. Probeer nu zoveel mogelijk informatie te weten te komen om dit te verhelpen en laat het weten wat het antwoord zal zijn.

Grtjs.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door janssis werner »

Vandaag fiets gaan terug halen en alles is terug in orde. Heeft daar buiten in de zon gestaan en er was niks meer te voelen aan de voor rem. Ik heb dit na het wassen proberen op te lossen en dan lukt dat soms niet . Bij in de zon te staan kan dat zijn dat het gene wat op de rem hing verdampt is en het probleem er mee verdwenen is. Hij heeft zelfs een tester voor op de blokken of de schijven te testen of er er iets opzit wat er niet hoort te zijn en dat was niet het geval . Al de andere zaken zoals olie druk was ook ok. Plus ik vond dit al raar als alles ok is.

Grtjs.
remhendel
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 23 okt 2016 13:23

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door remhendel »

Bedankt dat je laat weten hoe het afgelopen is. Niet iedereen doet dat helaas...

Maar als ik het goed begrijp dan heeft de fietsenmaker eigenlijk niets hoeven doen en was het opgelost doordat de fiets in de zon heeft gestaan?
Dan heeft er toch nog "iets" op de schijf gehangen wat niet hoort en dus had je de schijf toch blijkbaar niet goed genoeg ontvet :-)
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door janssis werner »

Dat zal dan wel zo geweest zijn . Plus ik was deze fiets niet meer ,deze is van de zoon en is 18 jaar. Dus wordt tijd dat hij dat zelf doet alleen was het vreemd dat hij met de oude blokken plots geen rem had en dan na het wassen en nieuwe remblokken nog niets. Ga hem erop wijzen dat hij de fiets beter moet na spoelen zodat er niks blijft op hangen.

Grtjs.
Plaats reactie