Shimano remmen zonder remkracht.

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door janssis werner »

Dit komt nu al voor de tweede keer voor. Plots maken ze veel lawaai en kun je niet meer goed remmen. Vorige keer gekuist , opgeschuurd en schijf gekuist en nog niet werken. Toen waren ze toch bijna op en dan maar nieuwe erin en alles ging zoals het hoort. Vandaag in de eerst afdaling ineens veel lawaai en geen rem kracht van voor . Bij thuis komst weer alles gekuist en weer niks , de blokken zijn nog als nieuw. Dan weer al nieuwe geplaatst en gaat nog steeds niet zoals het hoort. Kan dit ook aan de schijf hangen. Remmen zijn de br447 en fiets heeft een 3000 km en op het begin nooit last gehad.

Grtjs.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door kevx »

Ontluchten..
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door Luhmann »

Kan je de remhendel makkelijk tot tegen het stuur indrukken?
Ontluchten (en olie aanvullen) is relatief eenvoudig, kan je dus zeker proberen.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door janssis werner »

Remhendel is zeker ok en je kunt genoeg druk zetten en je krijgt hem niet tot tegen het handvat. Kan dit misschien ook te maken hebben na een lange rit op een kar. We zijn vandaag een dik uur onderweg geweest met de wagen en aanhangwagen. Ga ze zeker eens laten ontluchten ,alleen is de voor rem nog niet zo lang vervangen.

Grtjs.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door kenny »

Zijn het originele remblokken van shimano of een ander merk?
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door janssis werner »

Alles origineel. Plus ook nog alles standaard zoals we de fiets gekocht hebben. Dit komt pas recent voor dat we de blokken niet meer kunnen op rijden voor ze aan remkracht verliezen. De vorige keer heb ik ze vervangen en opgelost nu gaat geen van beide. Morgen eens binnen lopen als hij niet op verlof is.

Grtjs.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door IPPE »

Heb ik ook gehad met XT's. Blokken+schijven en nieuwe olie mochten niet helpen. Remdruk genoeg maar stoppen, vergeet het. Ik denk dat het eerder te maken heeft met ontwerp en gebruikte materialen. Zoek maar is op WWW naar problemen met Shimano remmen. Mijn oplossing was: Hope
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door BertG »

Ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad met XTR remmen, de laatste versie. Bij langere en steile afdalingen veel lawaai en uiteindelijk verlies remkracht. Eigenlijk nooit ontdekt wat het probleem is.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door kevx »

Miss ne piston die vastzit? Als je geen lucht in de leidingen hebt, druk kunt opbouwen(druk die blijft) dan zit het probleem ergens in de caliper.
Het enigste wat moet bewegen als je je remhendel inknijpt zijn je pistons imo.
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: Shimano remmen zonder remkracht.

Bericht door QM »

Mijn vorige blokjes hadden daar ook last van. Druk hebben maar geen remkracht en lawaai maken.
Wat hielp was de blokjes eruit halen en eens goed heet stoken met een brandertje. Dacht eigenlijk dat het kwam door de reinigingsproducten die ik gebruik om de fiets te wassen, een soort vetlaagje?
De nieuwe blokken steken er van ergens in April in en tot nu toe geen last meer gehad, of ik heb mijn fiets nog niet genoeg gewassen... 8-[
Plaats reactie