stans sealant probleem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 755
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

stans sealant probleem

Bericht door schuppe »

hallo,
ik heb dus een probleem met deze sealant. Bij het tubeless leggen van mijn mtb banden kap ik hem gewoon id band zelf, dat is geen probleem.
Maar nu heb ik voor mijn krom stuur tubular bandjes/tubes gekocht (tufo tubular clincher). hierbij ben je wel verplicht om de sealant in het ventiel te gieten. En daar loopt het mis, het "gietkanaal" (of hoe noem je zoiets) is een mm groter dan het ventiel met als gevolg dat alles er naast/uit loopt. Hoe lossen jullie dat op?
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: stans sealant probleem

Bericht door brambobeers »

Ik gebruik een injectiespuit. Zonder naald.

Werkt perfect
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: stans sealant probleem

Bericht door Free_ltd »

Zien dat ge een ander type pipet hebt om het erin te doen. Zelf rij ik met biba's op het kromme stuur, maar ventielen zijn hetzelfde op MTB en de race. Ik doe de sealant er altijd via het ventiel in. Minder smodder in mijn geval, want in de band kappen en hem dan nog op de velg krijgen zonder knoeien, lukt bij mij niet :lol:
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: stans sealant probleem

Bericht door _anonymus_ »

Injectiespuit inderdaad, doe ik ook zo.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: stans sealant probleem

Bericht door Serge R »

Ik gebruik steeds de Stan’s NoTubes vulspuit die ik op het ventiel schroef en heb niks gesmodder.
https://www.notubes.com/tire-sealant-injector" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.rosebikes.nl/stans-stans-no ... uit-718849" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie