olie vernieuwen remmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: olie vernieuwen remmen

Bericht door kevx »

Als je de lucht uit ew remmen laat, dan bouw je toch druk op, paar keer rem dichtknijpen, remhendel inhouden en dan draai je de nippel op de caliper open. Een paar keer herhalen tot er geen luchtbelletjes meer uitkomen.

Door de druk die je opbouwt blijft er 100% zeker geen lucht meer in het circuit.
Renard
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 29 jun 2009 00:08
Rijdt met: GT

Re: olie vernieuwen remmen

Bericht door Renard »

Aan de caliperkant heb ik nog een keer het olijfje vervangen daar er precies toch wat olie lekte. Ik kan de zaak een beetje op druk brengen maar het is niet te vergelijken met de voorrem: die staat (na drie jaar!) nog beenhard. Veel vertrouwen geeft het alleszins niet voor een Ardennenrit. 't Zal niks anders opzitten dan een andere aan te schaffen zeker. ALleszins bedankt voor de reply.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: olie vernieuwen remmen

Bericht door kevx »

Renard schreef:Aan de caliperkant heb ik nog een keer het olijfje vervangen daar er precies toch wat olie lekte. Ik kan de zaak een beetje op druk brengen maar het is niet te vergelijken met de voorrem: die staat (na drie jaar!) nog beenhard. Veel vertrouwen geeft het alleszins niet voor een Ardennenrit. 't Zal niks anders opzitten dan een andere aan te schaffen zeker. ALleszins bedankt voor de reply.

Het belangrijkste is dat er tuurlijk nerges iets lekt... Als je 100% zeker bent dat uw circuit gesloten is, dan pas ontluchten.

Waar het olijfje lekte zou ik ook een klein stukje leiding eraf doen omdat dat stuk een beetje gevormd is door het vorig olijfje.
Ook zien dat tijdens het ontluchten je reservoir vol genoeg blijft zodat er ook langs boven geen lucht in kan.

Moet toch op te lossen zijn ipv een andere rem te kopen?
Renard
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 29 jun 2009 00:08
Rijdt met: GT

Re: olie vernieuwen remmen

Bericht door Renard »

Vanavond testrit gedaan. Pas bij de tweede keer dat ik pomp heb ik genoeg remkracht. Het geluid bij het pompen staat mij ook niet aan, precies rubber die binnenin losklikt bij het loslaten (lucht in de hoofdcylinder?). Morgen de boel nog eens opengooien zeker.
Plaats reactie