Asymmetrische velg: welk ventiel

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door kenny »

Ik heb een probleem met mijn WTB I35 velgen. Ik heb ondertussen al 3 verschillende ventielen geprobeerd maar er blijft lucht ontsnappen. Het probleem is dat het ventielgat deels in de velgbeding en deels in het verhoogde deel van de velg geboord is waardoor die niet overal even diep in de velg zit.
Ik heb al geprobeerd met Milkit, Stans en Spank ventielen. Van die eerste 2 is het afsluitingsrubber in kegelvorm echter is de één wat meer conisch dan de ander. De Spank's zijn in een T vorm en zijn dus eigenlijk gemaakt voor afwijkende velgen.
Tips iemand?
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door kovan »

Al de DT Swissen geprobeerd?
Hier lukte het op m'n Ryde's met gewone Stan's ventielen... Maar het blijft toch een pijnpunt...



kenny schreef:Ik heb een probleem met mijn WTB I35 velgen. Ik heb ondertussen al 3 verschillende ventielen geprobeerd maar er blijft lucht ontsnappen. Het probleem is dat het ventielgat deels in de velgbeding en deels in het verhoogde deel van de velg geboord is waardoor die niet overal even diep in de velg zit.
Ik heb al geprobeerd met Milkit, Stans en Spank ventielen. Van die eerste 2 is het afsluitingsrubber in kegelvorm echter is de één wat meer conisch dan de ander. De Spank's zijn in een T vorm en zijn dus eigenlijk gemaakt voor afwijkende velgen.
Tips iemand?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door kenny »

Merci voor de tip. Ga ze proberen.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door kenny »

Voorlopig lijkt het in orde met teflon draad rond het T-ventiel te draaien. Het soort dat loodgieters rond buizen draaien om verbindingen dicht te krijgen.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door TaurineR »

Siliconen? TEC7?
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door TaurineR »

Siliconen? TEC7?
Ik moest eerst de band plaatsen en dan pas het ventiel vast aandraaien, anders wilde de band niet mooi op zijn plaats komen...
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door kovan »

Hier ook,

Maar dit was dan wel met de Ryde Trace 21mm velgen, denk dat het een ander probleem is met de wtb 35mm velgen...


TaurineR schreef:Siliconen? TEC7?
Ik moest eerst de band plaatsen en dan pas het ventiel vast aandraaien, anders wilde de band niet mooi op zijn plaats komen...
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door kenny »

Nee, die banden springen mooi op hun plaats. Het enige probleem dat ik heb is het ventiel. Maar dat is dus voorlopig opgelost. De beide banden staan intussen al een paar dagen op druk zonder ook maar iets gelost te zijn. Ik ben benieuwd hoe lang dit het zal uithouden.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door uncle sam »

Indien er lucht ontsnapt rond ventiel gebruik ik meestal dit handige truckje:
1) snij een lapje rubber van 1.5cm² uit en versleten/afgedankte biba
2) maak een kleine opening met een mesje in het midden
3) schuif dit lapje biba over je ventiel zodat het mooi aansluit tegen de velgrubber van het ventiel
4) monteer ventiel op je velg en draai de moer handvast
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: Asymmetrische velg: welk ventiel

Bericht door QM »

Moest het nog problemen geven, heb hier steeds vloeibaar rubber staan waarmee je ze netjes kan afdichten.
Plaats reactie