Piepende achtervering (nieuwe fiets)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Piepende achtervering (nieuwe fiets)

Bericht door KennethS »

Hier foto's:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door KennethS op do 01 mar 2018 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Piepende achtervering (nieuwe fiets)

Bericht door janssis werner »

Hallo. Foto is niet zichtbaar en volgens mij is dit geen vering die vergelijkbaar is met de veringen vaar hier over gesproken wordt. Op gewicht regelen gebeurt dat via een grote ring die je draait in de een richting om het gewicht bij te stelen naar zwaarder of lichter. Dit is veer opspannen of lossen . Over het algemeen zijn deze fietsen van mindere kwaliteit, voor betere fietsen moet je bij de rockridder zijn als je daar koopt. Wij kopen ook veel in de decathlon en ze hebben in hun gamma ook heel degelijk materiaal . Alleen moet je weten wat je koopt. Over deze fiets ga je dit probleem er moeten bij nemen en wachten tot het wat beter weer is en er eens een beetje olie aan doen tot je het weet waar het probleem zich voor doet . Dus niet alles ineens smeren maar iedere keer iets anders en zo kom je te weten waar het probleem zit. Alleen moet je ook weten dat een fiets van 400 euro niet het zelfde is als een fiets van 2000 euro vaar die vering al zoveel kost als uwe hele fiets.

Hopelijk ben je hier iets mee en heb ik u niet beledigt. Dit zou niet de bedoeling mogen zijn alleen even verduidelijken waar het verschil zit.

Grtjs Werner.
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Piepende achtervering (nieuwe fiets)

Bericht door KennethS »

[quote="KennethS"]Hier foto's:

" onclick="window.open(this.href);return false;
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Piepende achtervering (nieuwe fiets)

Bericht door KennethS »

janssis werner schreef: Alleen moet je ook weten dat een fiets van 400 euro niet het zelfde is als een fiets van 2000 euro vaar die vering al zoveel kost als uwe hele fiets.


Grtjs Werner.
Ja zelfs bij 400 euro fiets zou het niet mogen normaal he. [-X

Ok er is bespaard op materiaal maar het moet wel inorde zijn. No offense taken. ;)
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Piepende achtervering (nieuwe fiets)

Bericht door Dickie »

Kan misschien gewoon de veer zijn die wat schraapt op het metaal van de kap.
Wat dik vet in de kap smeren.
Plaats reactie