Afstellen Sram GX eagle

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
SurpriseAct
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 04 nov 2015 19:45

Afstellen Sram GX eagle

Bericht door SurpriseAct »

Ik ben een nieuwe bike in mekaar aan het steken en daarbij kon de nieuwe eagle technologie natuurlijk niet aan ontbreken.

Maar bij het afstellen van mijn derailleur/shifter ben ik op een probleem gebotst. Ik heb de instructies van SRAM gevolgd voor het instellen van de GX groepset. Dus alle instellingen (High/low adjustment) zijn correct ingesteld alsook de spanning op mijn shifter kabel.

Voor het instellen van de b-tension screw moet ik mijn derailleur op de lichtste plaat leggen (50t) maar dit lukt niet. Ik kom niet verder als de 9de plaat, ik heb al liggen prullen met de high/low adjustment, de spanning al proberen verhogen/lagen maar ik kom niet verder.

Heeft iemand dit probleem nog al gehad, en wat moet ik precies afstellen om dit probleem te verhelpen?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Afstellen Sram GX eagle

Bericht door BertG »

kettinglengte correct?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Afstellen Sram GX eagle

Bericht door madskatingcow »

Heb je bij het aanspannen van je kabel de shifter volledig teruggeschakeld tot stand 1?
Doe de derailleurkabel eventueel is los aan de derailleur, en scharnier met je hand de derailleur tussen de 2 uiterste standen. Lukt dit?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Afstellen Sram GX eagle

Bericht door Wacky-S »

Kan je met de hand (PAS OP MET JE VINGERS ALS JE WIEL DRAAIT!!!) de derrie zover duwen dat de ketting wel op het grootste kransje raakt?
Als dat niet lukt, lukt het dan wel zonder ketting? Je zegt eerst dat je de High/low adjustment correct hebt ingesteld, hoe heb je dit gedaan?
Is de ketting lang genoeg?
SurpriseAct
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 04 nov 2015 19:45

Re: Afstellen Sram GX eagle

Bericht door SurpriseAct »

Bedankt voor de snelle reactie's ik ga jullie suggesties vanavond eens uitproberen :-)

Ik hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie