staande achtervork gebroken carbon frame

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
marieke_d
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 23:42

staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door marieke_d »

Hoi allemaal,
Een tijdje terug is er iemand tijdens het fietsen tegen mijn staande achtervork gereden met gevolg dat deze nu bijna volledig is gebroken. De persoon heeft me voorgesteld dat ik hem laat herstellen en dan betaald hij de kosten. Nu weet ik niet of het zo een goed idee is dat ik deze laat herstellen omdat er toch wat krachten op deze vork komen. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Groetjes Marieke
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door Frakke »

Via zijn familiale nieuwe kader vragen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door Free_ltd »

Komt de familiale bij zoiets tussen?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door Wacky-S »

Normaal komt de verzekering hiervoor tussen ja, maar of het volstaat voor een nieuwe kader dat moet je aan je verzekeringsagent vragen.

Als je het onderling wil regelen, zou ik zeker eens contact opnemen met een carbon reparateur. In de meeste gevallen kunnen ze het perfect herstellen (zelfs steviger dan voordien) zonder dat je er nog iets van ziet en je krijgt er bovenop nog (meestal) levenslange garantie op de herstelling.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met carbonreparaties.nl, maar er zijn er nog verschillende goei hier bij ons.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door TaurineR »

Bij een familiale tegemoetkoming is er nog steeds een 'franchise', +- 200€.....
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door Ivo L »

TaurineR schreef:Bij een familiale tegemoetkoming is er nog steeds een 'franchise', +- 200€.....
niet voor de tegenpartij
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door TaurineR »

Ivo L schreef:
TaurineR schreef:Bij een familiale tegemoetkoming is er nog steeds een 'franchise', +- 200€.....
niet voor de tegenpartij
Nee, uiteraard....(was enkel ter info)
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door roderider »

Ik zou het niet laten herstellen maar een nieuw frame kopen. Ik heb ook een gelijkaardig voorval gehad en laten herstellen. BIj mij was het de bovenbuis. Met herspuiten erbij kom je toch snel op 600 a 700€. Ik weet niet welke fiets het betreft maar voor die prijs kan je al een nieuw frame vinden en niet het risico lopen dat je frame het achteraf toch begeeft.

Mvg
marieke_d schreef:Hoi allemaal,
Een tijdje terug is er iemand tijdens het fietsen tegen mijn staande achtervork gereden met gevolg dat deze nu bijna volledig is gebroken. De persoon heeft me voorgesteld dat ik hem laat herstellen en dan betaald hij de kosten. Nu weet ik niet of het zo een goed idee is dat ik deze laat herstellen omdat er toch wat krachten op deze vork komen. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Groetjes Marieke
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door Wacky-S »

Je kan altijd vrijblijvend een offerte aanvragen door fotos door te sturen. En herspuiten "moet" niet, je ziet dan gewoon de carbon structuur (wel afgewerkt met een clear laklaag) en scheelt zich meestal toch een 100-200 euro voor het spuitwerk...
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: staande achtervork gebroken carbon frame

Bericht door roderider »

Iemand reageerde (in een verdewenen post) dat dit vrij duur was.
Ik vond het inderdaad ook duur. Dit was inderdaad wel met demontage en montage van frame.
Ik had aan meerde partijen prijs gevraagd. Lokale herstelling zonder demontage was 350€ zonder transportkosten.
Dat was was waarschijnlijk iets zoals wacky-s vermeld. Maar als mijn er zo goed als nieuw uitziende fiets beschadigd wordt verwacht ik toch wel dat die er uitziet als net voor het ongeval.


[quote="roderider"]Ik zou het niet laten herstellen maar een nieuw frame kopen. Ik heb ook een gelijkaardig voorval gehad en laten herstellen. BIj mij was het de bovenbuis. Met herspuiten erbij kom je toch snel op 600 a 700€. Ik weet niet welke fiets het betreft maar voor die prijs kan je al een nieuw frame vinden en niet het risico lopen dat je frame het achteraf toch begeeft.
Plaats reactie