Probleem tubeless Racing Ralph

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Probleem tubeless Racing Ralph

Bericht door Leto »

Hallo

Vorige week een nieuwe SCHWALBE BTB RACING RALPH EVO 29X2.1 TLR gekocht.
In het verleden nooit problemen gehad met de installatie van tubeless banden, weliswaar steeds andere types (nog nooit Racing Ralph), maar gisteren 3x geprobeerd, geen enkele keer gelukt om de band hard te krijgen...Ik gebruik tevens een compressor...Dan maar de velg gecheckt, maar deze is ook volledig in orde.
Iemand tips. Ik mag er toch van uitgaan dat deze band wel degelijk Tubeless ready is...

Graag jullie advies/raad.
Mvg
Tom
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Probleem tubeless Racing Ralph

Bericht door TaurineR »

Bij sommige lukt het goed, bij andere moeizamer, maar ..... de aanhouder wint steeds!
Het hangt af van welke batch banden, ik heb er gehad, heel lichtgewicht, maar moeilijk dicht te krijgen, dan eens andere, 100gram zwaarder en deze waren direct dicht.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Probleem tubeless Racing Ralph

Bericht door madskatingcow »

Schwalbe is niet evident, die banden liggen echt los op de velg. Onlangs zelfde probleem - uiteindelijk lukt het wel. Zorg dat je velg en bandhielen met water / Dreft ingesmeerd zijn, kern uit het ventiel, band met de hand aan beide zijden rondom zoveel mogelijk op de velgrand trekken. Vervolgens luchtdrukpistool van je compressor rechtstreeks tegen het ventiel zetten (niet zo een autobanden ding), en hop, de band springt erop. Meteen pistool eraf (max 3 bar druk voor de meeste velgen), duim op het ventiel en de kern erin draaien.

Je kan eventueel een extra laag tape om je velg draaien, dan vergroot je de diameter.

Maxxis, Specialized, Vittoria, etc : allemaal met de voetpomp, zelfde velg.
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: Probleem tubeless Racing Ralph

Bericht door Leto »

Bedankt TaurineR en Madskatingcow voor jullie snelle reacties.... de aanhouder wint zeker? Ik heb mijn oude band er nu terug opgelegd, geduld was even weg :evil: :evil: Ik blijf komende dagen proberen, zolang mijn flesje "pap" niet leeg is :(

Madskatingcow, hoe bedoel je concreet met "extra laag tape rond de velg plaatsen"??
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Probleem tubeless Racing Ralph

Bericht door liebherr 914 »

Ik heb ook eens een probleem gehad met een Maxis icon,toen heb ik de binnenband gemonteerd,opgeblazen tot ie in de velg sprong,lucht eruit,een kant lossen, band eruit ventiel erin,en dan met tape rondom velg en band dicht plakken,en dan met de compressor blazen,enz...zo is het bij mij wel gelukt. Je kan natuurlijk ook de band aan bijde zijden tapen
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Probleem tubeless Racing Ralph

Bericht door MC Jo »

Idem als hierboven. Als het na 3 keer niet lukt, leg ik een binnenband en laat ik die 1 dag zitten. De dag erna probeer ik terug. En meestal is het dan wel in orde.
En ik laat soms de band ook "warm" worden, t.t.z. ik zet hem een uur binnen op kamertemperatuur en dan monteer ik hem direct. In mijn garage kan het nogal koud worden.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Probleem tubeless Racing Ralph

Bericht door TaurineR »

Je hoeft er geen extra melk bij te doen, enkel goed op druk zetten, en dan draaiend schudden zodat alles goed verdeeld wordt.
En dan wachten of alles of druk blijft...
Plaats reactie