Calipers (Hope) blijven dicht

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen V
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: za 25 jul 2009 19:50
Rijdt met: Cannondale F1 '09 White
Contacteer:

Calipers (Hope) blijven dicht

Bericht door Koen V »

Mijn brakepads (BBB) zijn volledig op en moeten vervangen worden. Is dat de reden mijn calipers (Hope) na het remmen dicht blijven?
M.a.w. : zullen mijn calipers na het installeren van nieuwe brakepads na het remmen terugkeren na hun originele positie of ligt het probleem ergens anders?
(Ik heb mijn calipers proper gemaakt en gealigneerd vlgs de instructies van Hope.)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Calipers (Hope) blijven dicht

Bericht door spaghetti_2 »

Dat kan en lijkt me zelfs waarschijnlijk. Mijn (Avid) remmen klappen ook dicht wanneer de blokken volledig op zijn. Mocht dit toch niet de oplossing zijn, dan kan je altijd proberen de zijkanten van de pistons die uitsteken voorzichtig te kuisen met oorstokjes
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Calipers (Hope) blijven dicht

Bericht door HPA »

Wellicht zal je de calipers zelf moeten induwen nadat je de nieuwe blokjes geplaatst hebt zodat je wiel er tussen past. Daarna een paar keren remmen en alles zou ok moeten zijn.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Calipers (Hope) blijven dicht

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb het bij mijn Hope Tech X2 remmen wel voorgehad dat de calipers niet meer goed terug keerden eens de remblokken voorbij een bepaald slijtagepunt waren, met slepende remmen tot gevolg.
Ik heb de calipers gereinigd en wat gevet, maar dat hielp niet veel.
Ik heb de remmen dan maar eens volledig laten reviseren bij een Hope-dealer, sinds dan geen problemen meer mee gehad.
Plaats reactie