Tubeless

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Tubeless

Bericht door schuppe »

wat zou het geven als je met binnenbanden rijdt en er nog eens sealant inkapt. werkt het product dan ook, werkt het niet of doe je zelfs dingen naar de kl*ten? waarom ik dit zou is dan weer een andere vraag ;)
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Tubeless

Bericht door KrisMaes76 »

schuppe schreef:wat zou het geven als je met binnenbanden rijdt en er nog eens sealant inkapt. werkt het product dan ook, werkt het niet of doe je zelfs dingen naar de kl*ten? waarom ik dit zou is dan weer een andere vraag ;)
Sealant is gemaakt om gaatjes in rubber te dichten, dus in principe zou het moeten werken.

Ik vraag me wel af hoe efficient het gaat werken, want het gaat enkel goed kunnen stollen in de buitenlucht, dus als het uit je buitenband komt... en mss gaat er ook wel een hoop tussen je binnenband en buitenband vloeien...

Mss moet je het gewoon eens proberen, kap sealant in je biba, monteer de boel en steek es met een nagel door je banden. Kijk of het lek goed dicht en haal daarna de boel open om te zien of het een vettig boeltje geworden is of nie.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless

Bericht door Free_ltd »

Dat is een goeie vraag. Ik heb op FB in bepaalde praatgroepen al zien verschijnen dat mensen de latex in biba's doen. Snap het ook niet goed daar er niet echt buitenlucht aan komt, tenzij via de spaaknippels als ge gen velglint hebt.

Maar als ik het zie verschijnen, moet ik het eens navragen hoe die mensen die latex in godsnaam in die biba's krijgen 8-[ Alez in presta's gaat dat niet. Bij schrader zou dat wel gaan, want dan kunt ge met een speciale schroevendraaier het binnenwerk eruit draaien.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubeless

Bericht door madskatingcow »

Er zijn binnenbanden zoals die van Schwalbe met verwijderbaar ventielkern, net zoals een tubeless ventiel.
Latex in de binnenband wordt courant gedaan, denk maar aan de binnenbanden van 'Slime'.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless

Bericht door Free_ltd »

Dan weten we dat ook alweer.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tubeless

Bericht door chrisper »

madskatingcow schreef:Er zijn binnenbanden zoals die van Schwalbe met verwijderbaar ventielkern, net zoals een tubeless ventiel.
Latex in de binnenband wordt courant gedaan, denk maar aan de binnenbanden van 'Slime'.

ja idd
vroeger, 1 van mijn eerste ervaringen met tubeless melk, was een binnenband van joe no flat met melk in
en dat werkte inderdaad wel
als ik mijn buitenband vervangde, hing die hier en daar met kleine stukjes aan de binnenband gekleefd
niet zo heel erg ze
en de binnenband vertoonde toch enkele kleine witte puntjes (waar vermoedelijk gaatjes waren)
maar op die manier ben je ook het voordeel van tubeless kwijt he
zwaarder, nog steeds niet met lagere druk kunnen rijden, wrijving tussen binnen en buitenband....
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Tubeless

Bericht door Muntanya »

Free_ltd schreef:Mss minder dikke sealant nemen dan? Zelf dus die orange seal en krijg die perfect binnen via de presta.
Waar kan je dat kopen?

Past ook goed bij de kleur van mijn fatbike en mijn club :-)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless

Bericht door Free_ltd »

Muntanya schreef:
Free_ltd schreef:Mss minder dikke sealant nemen dan? Zelf dus die orange seal en krijg die perfect binnen via de presta.
Waar kan je dat kopen?

Past ook goed bij de kleur van mijn fatbike en mijn club :-)

Ik heb die eens gekocht van iemand hier op het forum. Moet eens zien of ik da nog terug vindt, want heb in de toekomst weer nieuwe nodig
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubeless

Bericht door madskatingcow »

Van mij dus :P
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless

Bericht door Free_ltd »

Voila. Is dat het ganse jaar verkrijgbaar? :-)
Plaats reactie