Tubeless

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

Tubeless

Bericht door Breght »

Hey

Ik zou eens willen weten wat ik verkeerd doe. Als ik mijn mtb banden tubeless maak, dan lopen deze altijd leeg 's nachts. Mijn velgen dt swiss x1700 zijn tubeless ready. Heb de meegeleverde ventiel erin zitten en zijn Conti xking banden. Alles is zuiver en toch deze morgen platte tube.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Tubeless

Bericht door Edlisjas »

Onmiddellijk na het tubeless leggen een stukje gaan fietsen, dan verspreid de latex zich het best.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Tubeless

Bericht door Kevin82 »

Edlisjas schreef:Onmiddellijk na het tubeless leggen een stukje gaan fietsen, dan verspreid de latex zich het best.
Idd is het beste wat je kan doen, anders is het veel geduld hebben en 300x oppompen en schudden.

Wat je wel kan doen is het wiel op een lege emmer leggen dan gaat de vloeistof ook de wanden innemen. Uiteraard het wiel na een nachtje ofzo omdraaien.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tubeless

Bericht door Reflex »

Banden goed ontvet? Zo niet dan zullen ze nooit afdichten. Beste dan opnieuw demonteren, ontvetten en weer terugleggen en vloeistof indoen.
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

Re: Tubeless

Bericht door Breght »

Alles was splinternieuw. Nog nooit gebruikt.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Tubeless

Bericht door Boebbel »

Dus eerst ontvetten, zoals Reflex aangeeft.

Banden hebben een wat vettig laagje vanuit het fabriek om ze beter van de mal te halen of zo.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Tubeless

Bericht door vani »

Boebbel schreef:Dus eerst ontvetten, zoals Reflex aangeeft.

Banden hebben een wat vettig laagje vanuit het fabriek om ze beter van de mal te halen of zo.
domme vraag mss maar welke ontvetter gebruiken jullie daarvoor. heb nog nooit banden ontvet voor ik ze tubeless maakte maar wel goeie tip.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Tubeless

Bericht door Boebbel »

Algemene ontvetter, remmenreiniger, isopropanol,...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tubeless

Bericht door Reflex »

vani schreef:
Boebbel schreef:Dus eerst ontvetten, zoals Reflex aangeeft.

Banden hebben een wat vettig laagje vanuit het fabriek om ze beter van de mal te halen of zo.
domme vraag mss maar welke ontvetter gebruiken jullie daarvoor. heb nog nooit banden ontvet voor ik ze tubeless maakte maar wel goeie tip.
De ene band heeft er meer last van dan de andere als je ze niet ontvet. Zeker de conti's hebben een redelijk vettig laagje. Ik maak er gewoonte van om alle banden goed te ontvetten, dan weet je zeker dat het goed is.
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

Re: Tubeless

Bericht door Breght »

De tip van het ontvetten van de banden uitgevoerd. Nieuwe melk erin. Fietsen en wonderbaarlijk zijn mijn banden 's morgens nog zoals ik hem 's avonds op stal zet :D. Bedankt voor de tip
Plaats reactie