Tubeless
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
- Mountainbiker
- Berichten: 2001
- Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
- Rijdt met: heeft grote wielen
Re: Tubeless
Bericht door Mister No Chaïn »
Ik heb een bus NoTubes race sealant gekocht omdat ik er veel goeie dingen over las, de kristallen zouden groter zijn waardoor alles beter gedicht wordt. Tot op heden staat de bus in de kelder dus kan er zelf nog niks over zeggen.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Berichten: 5029
- Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
- Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Re: Tubeless
Bericht door madskatingcow »
Orange Seal.Dieter ex Mx-er schreef:Zou er latex bestaan die beter dicht dan Notubes, van hier constant op de terril te rijden zitten er heel veel kleine gaatjes in de band en dat blijft maar lekken en zweten
NoTubes Racing sealant is net zoals de gewone dikke brol, wie mijn 3/4 volle bus wil kopen stuurt maar een bericht.
Wie graag wat leesvoer heeft over waarom de banden zweten, klik
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
- Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18
Re: Tubeless
Ik zelf ook wel tevreden van die Orange seal. Maar jammer genoeg flesje leeg nu
Heb wel gezien dat die van Vittorio 'identiek' dezelfde kleur heeft als Orange Seal. Toeval of toch zelfde?
Heb wel gezien dat die van Vittorio 'identiek' dezelfde kleur heeft als Orange Seal. Toeval of toch zelfde?
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Berichten: 5029
- Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
- Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Re: Tubeless
Bericht door madskatingcow »
Lijkt mij eerder toeval. De ontwikkelaar van Vittoria (Geax) Pit Stop heeft later Caffelatex opgericht.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
- Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18
Re: Tubeless
Ik weet dat sommige merken bij zelfde fabrikanten aankloppen, maar het viel me echt wel op dat die kleur van beiden identiek waren. En aan die Vittorio geraak ik makkelijker Maar voorlopig zijn ze nog goed voor een paar maanden en dan maar weer eens uitkijken voor een nieuwe fles.madskatingcow schreef:Lijkt mij eerder toeval. De ontwikkelaar van Vittoria (Geax) Pit Stop heeft later Caffelatex opgericht.
- Muntanya
- Mountainbiker
- Berichten: 353
- Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
- Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike
Re: Tubeless
Ik speel met de idee om mijn tubeless banden uit te rusten met een Schrader ventiel, omdat dit universeler is (lucht bijvullen kan zelfs aan een benzinestation) en ik de indruk heb dat de grootste partikels van de latex moeilijker door het prestaventiel gaan (ik vul de band door hem af te wippen).
Mijn ventielgat is niet groot genoeg hiervoor. Kan het kwaad om dit met een dremeltje bij te schaven?
Mocht ik mij ooit bedenken, is dit iets?: https://www.notubes.com/schrader-presta ... e-reducers" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn ventielgat is niet groot genoeg hiervoor. Kan het kwaad om dit met een dremeltje bij te schaven?
Mocht ik mij ooit bedenken, is dit iets?: https://www.notubes.com/schrader-presta ... e-reducers" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dickie
- Mountainbiker
- Berichten: 3823
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
- Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Re: Tubeless
Een los Schräderventiel zou inderdaad wat gemakkelijker zijn om een 'dikkere' sealant in de band te krijgen via dat ventiel.
Je zal dan wel het ventielgat in de meeste tubeless-geschikte velgen moeten uitboren. (Bye, bye garantie)
Ga ik iig niet riskeren op mijn carbonvelgen .
Ik had problemen met de Notubes Presta's om Stan's Race Sealant (bij) te vullen. Met de kern uit het ventiel genomen en door de tip van de spuit maximaal uit te boren zodat ie maximaal in het ventiel zonder kern paste qua debiet, voldeed niet. Het gaatje onderaan het rubberseal aan de binnenkant van de velg was te klein en verstopte steeds.
Een band van mijn Eastonvelgen krijgen is bovendien altijd wat lastiger met die 'anti-burp' randjes in het velgbed.
Dus terug overgestapt op de klassieke Notubes, die gaat prima door een Presta zonder kern in de band.
Je zal dan wel het ventielgat in de meeste tubeless-geschikte velgen moeten uitboren. (Bye, bye garantie)
Ga ik iig niet riskeren op mijn carbonvelgen .
Ik had problemen met de Notubes Presta's om Stan's Race Sealant (bij) te vullen. Met de kern uit het ventiel genomen en door de tip van de spuit maximaal uit te boren zodat ie maximaal in het ventiel zonder kern paste qua debiet, voldeed niet. Het gaatje onderaan het rubberseal aan de binnenkant van de velg was te klein en verstopte steeds.
Een band van mijn Eastonvelgen krijgen is bovendien altijd wat lastiger met die 'anti-burp' randjes in het velgbed.
Dus terug overgestapt op de klassieke Notubes, die gaat prima door een Presta zonder kern in de band.
- Muntanya
- Mountainbiker
- Berichten: 353
- Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
- Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike
Re: Tubeless
Nog niet eens aan gedachtDickie schreef: (Bye, bye garantie)
Zelfde probleem...Het gaatje onderaan het rubberseal aan de binnenkant van de velg was te klein en verstopte steeds.
- Dickie
- Mountainbiker
- Berichten: 3823
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
- Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Re: Tubeless
In de Race sealant zitten er van die glassfiber stukjes, die pluggen die gaatjes sneller dicht.Free_ltd schreef:Mss minder dikke sealant nemen dan? Zelf dus die orange seal en krijg die perfect binnen via de presta.
Met 'dikke' sealant bedoel ik dus dat die meer verstoppend werkt