Tubeless

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tubeless

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb een bus NoTubes race sealant gekocht omdat ik er veel goeie dingen over las, de kristallen zouden groter zijn waardoor alles beter gedicht wordt. Tot op heden staat de bus in de kelder dus kan er zelf nog niks over zeggen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubeless

Bericht door madskatingcow »

Dieter ex Mx-er schreef:Zou er latex bestaan die beter dicht dan Notubes, van hier constant op de terril te rijden zitten er heel veel kleine gaatjes in de band en dat blijft maar lekken en zweten
Orange Seal.

NoTubes Racing sealant is net zoals de gewone dikke brol, wie mijn 3/4 volle bus wil kopen stuurt maar een bericht.

Wie graag wat leesvoer heeft over waarom de banden zweten, klik
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless

Bericht door Free_ltd »

Ik zelf ook wel tevreden van die Orange seal. Maar jammer genoeg flesje leeg nu :lol:

Heb wel gezien dat die van Vittorio 'identiek' dezelfde kleur heeft als Orange Seal. Toeval of toch zelfde?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubeless

Bericht door madskatingcow »

Lijkt mij eerder toeval. De ontwikkelaar van Vittoria (Geax) Pit Stop heeft later Caffelatex opgericht.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless

Bericht door Free_ltd »

madskatingcow schreef:Lijkt mij eerder toeval. De ontwikkelaar van Vittoria (Geax) Pit Stop heeft later Caffelatex opgericht.
Ik weet dat sommige merken bij zelfde fabrikanten aankloppen, maar het viel me echt wel op dat die kleur van beiden identiek waren. En aan die Vittorio geraak ik makkelijker :lol: Maar voorlopig zijn ze nog goed voor een paar maanden en dan maar weer eens uitkijken voor een nieuwe fles.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Tubeless

Bericht door Muntanya »

Ik speel met de idee om mijn tubeless banden uit te rusten met een Schrader ventiel, omdat dit universeler is (lucht bijvullen kan zelfs aan een benzinestation) en ik de indruk heb dat de grootste partikels van de latex moeilijker door het prestaventiel gaan (ik vul de band door hem af te wippen).

Mijn ventielgat is niet groot genoeg hiervoor. Kan het kwaad om dit met een dremeltje bij te schaven?

Mocht ik mij ooit bedenken, is dit iets?: https://www.notubes.com/schrader-presta ... e-reducers" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Tubeless

Bericht door Dickie »

Een los Schräderventiel zou inderdaad wat gemakkelijker zijn om een 'dikkere' sealant in de band te krijgen via dat ventiel.
Je zal dan wel het ventielgat in de meeste tubeless-geschikte velgen moeten uitboren. (Bye, bye garantie)
Ga ik iig niet riskeren op mijn carbonvelgen :wink: .

Ik had problemen met de Notubes Presta's om Stan's Race Sealant (bij) te vullen. Met de kern uit het ventiel genomen en door de tip van de spuit maximaal uit te boren zodat ie maximaal in het ventiel zonder kern paste qua debiet, voldeed niet. Het gaatje onderaan het rubberseal aan de binnenkant van de velg was te klein en verstopte steeds.

Een band van mijn Eastonvelgen krijgen is bovendien altijd wat lastiger met die 'anti-burp' randjes in het velgbed.
Dus terug overgestapt op de klassieke Notubes, die gaat prima door een Presta zonder kern in de band.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Tubeless

Bericht door Muntanya »

Dickie schreef: (Bye, bye garantie)
Nog niet eens aan gedacht :-?
Het gaatje onderaan het rubberseal aan de binnenkant van de velg was te klein en verstopte steeds.
Zelfde probleem...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless

Bericht door Free_ltd »

Mss minder dikke sealant nemen dan? Zelf dus die orange seal en krijg die perfect binnen via de presta.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Tubeless

Bericht door Dickie »

Free_ltd schreef:Mss minder dikke sealant nemen dan? Zelf dus die orange seal en krijg die perfect binnen via de presta.
In de Race sealant zitten er van die glassfiber stukjes, die pluggen die gaatjes sneller dicht.
Met 'dikke' sealant bedoel ik dus dat die meer verstoppend werkt :lol:
Plaats reactie