Cassette met kleine kransjes op een spider

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Cassette met kleine kransjes op een spider

Bericht door KrisMaes76 »

ik rij altijd met 2 kettingen die ik afwissel, 1 ketting nu moeten wegdoen omdat de slijtage > 0.75%, nieuwe ketting gekocht (KMC X10 EPT), maar op mn meest gebruikte kransjes schiet de ketting door op de tanden als ik er kracht op zet (gewoon ronddraaien werkt perfect), cassette zal dus ook al te ver ingesleten zijn (dikke 3000 km mee gedaan). Cassette is een XT 10speed van 2015.

Voorlopig dus enkel nog met de overgebleven ketting blijven rijden en stilaan uitkijken naar een nieuwe cassette, voor als de oude ketting het begeeft.
Bij de huidige cassette zijn de kleinste 4 kransjes losse bladen en dat zie je ook op de body, die kransjes geven toch redelijk wat schade op het profiel van de body.

Bestaan er XT cassettes of evenwaardig waarbij die kleinste kransjes ook op een spider zitten, zodat de body minder afziet?
Plaats reactie