rock shock reverb stealth onderhoud

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
guyke05
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2013 11:28
Rijdt met: cannondale jekyll 160 veerweg , evil insurgent 160 veerweg , beide 27.5

rock shock reverb stealth onderhoud

Bericht door guyke05 »

is er iemand die al eens een reverb stealt van 2014 een onderhoud gegeven heeft , de mijne zakt 2 cm als men er op gaat zitten , is al de 2 de die dat doet de eerste is vervangen onder garantie , die dingen zijn zo peper duur en toch niet echt betrouwbaar , als er iemand zich geroepen voelt om een clinic te geven voor die dingen te onderhouden dan ben ik direct van de partij
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: rock shock reverb stealth onderhoud

Bericht door KrisMaes76 »

Kheb mijne reverb al zelf onderhoud gedaan, zakte wel niet in, 1 bushing was zo goed als volledig weggesleten.

had hier en daar wel last om bepaalde stukken uiteen te halen, maar is uiteindelijk wel gelukt. Lastigste was het olieniveau instellen, daar heb ik zelf iets voor ineen geprutst. Op het laatst de buitenbuis weer over het interne gedeelte schuiven is echt nie simpel, ben daar een half uur mee zoet geweest, je moet een bushing samen nijpen en dan die buis erover krijgen en zorgen dat die 3 bronzen pallen er nie uitspringen.

Daarna de hydro leiding gebleed en dit een week later nog es moeten doen.

Werkt weer goed nu, zijdelingse speling is weer wat minder en schuift weer vlot.
FaraoNebur
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 16 dec 2015 11:57

Re: rock shock reverb stealth onderhoud

Bericht door FaraoNebur »

Doe je dit eenmaal per jaar?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: rock shock reverb stealth onderhoud

Bericht door KrisMaes76 »

tot nu toe wel, maar heb em ook nog maar 1 jaar :)

het is een serieus prutswerk, dus niet direct zin om dat nog es te gaan doen :-)

Ondertussen aan het uitkijken om zelf zo'n olieniveau checker te maken. Als mn madam een holle breinaald te lang int zicht laat liggen, dan gaat die het slachtoffer worden denk ik :-D
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: rock shock reverb stealth onderhoud

Bericht door Philippe1 »

Mijn zelfgemaakte "olieniveau checker" ligt hier achter het potje vet, een stukje hydraulische leiding met een grote lusterklem
om de hoogte in te stellen, plastic buisje over het uiteinde om de spuit op te zetten. Werkt perfect.
Brico verkoopt ook alu buisjes met die doormeter.

Afbeelding
Plaats reactie