Kledij proper maken

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
bdeferme
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 03 nov 2015 11:55

Kledij proper maken

Bericht door bdeferme »

Hallo allemaal
Het past misschien niet direct hier, maar uiteindelijk gaat het ook over onderhoud.
Als ik ga mtb'n, dan gebeurt het wel eens dat mijn kleren vuil zijn, logisch toch.
Mijn broek is direct proper na één keer wassen, maar op mijn vest en intussen ook al sokken en overschoenen blijven de brokken aarde zichtbaar. Is er iemand die weet hoe ik dat er kan uit krijgen? Want zaterdag was het wel erg modderig en hangt mijn vest nog vol uitgewassen modder.
Hoe wassen jullie jullie vest, overschoenen...
Grtz
Bart
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Kledij proper maken

Bericht door eL Tee »

Tankte Kaat schreef:Natte aarde kan lelijke vlekken geven. Hoe meer mineralen in de aarde, hoe lastiger de vlekken.

Maak de stof vochtig met kalkvrij (regen)water.

Behandel de vlek zo snel mogelijk met Ecover ontvlekker.

Daarna direct in de wasmachine. Als dat niet mogelijk is: laat de aarde volledig opdrogen en borstel dan alles weg.

Restvlekken kan je meestal met warm water en een paar druppel ammonia wegwerken.
Oude vlekken kneed je het best los met water waarin je een schepje borax hebt opgelost.
Ook brandspiritus of methanol kan aardevlekken oplossen
Toepassen op eigen risico...
luc gs
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 24 jun 2011 14:35
Rijdt met: Thompson

Re: Kledij proper maken

Bericht door luc gs »

Onmiddellijk bij thuiskomst na een ritje ploeteren in de modder,de kledij spoelen in koud water.
Daarna de harnekkige vlekken efkens inwrijven met bruine zeep en wassen maar op 30°.
Altijd propere kledij!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Kledij proper maken

Bericht door madskatingcow »

Hier heb ik is een paar handige tips en tricks verzameld. Laat de D'Or zeep geen drie dagen trekken of je houdt bleke vlekken over.

http://www.tornadobikers.be/onderhoudkledij.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie