afvlakken schijfremnokken frame

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
snorkie
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03 jan 2010 16:31
Rijdt met: Rockrider 8.1

afvlakken schijfremnokken frame

Bericht door snorkie »

Hallo,

Ik ben zelf bezig met het monteren van een nieuw frame (stalen on one).
Nu heb ik gemerkt dat mijn schijfremnokken op het frame niet helemaal gelijk met de remschijf staan zodat ik de remmen (shimano xt) vanachter helemaal naar buiten moet trekken en het redelijk lastig is om ze goed af te stellen. Ik lees op de fora dat je dan je schijremnokken kan laten vlakken door bv deze tool:http://all4bikes.be/ecom/catalog/cyclus ... 87208.html.

Nu heb ik al een paar fietsenwinkels gebeld en niemand kan mij hiermee helpen en hebben deze tool niet in het bezit. Heeft iemand een idee waar ik dit wel kan doen (liefst rond het antwerpse).
Ik heb al gebeld naar Ibike wilrijk, boschsport waarloos en sbr sport temse.

Of kan ik ook zelf de verf een beetje wegvijlen? (maar dit lijkt me wel risicovol).

mvg,
Stefan
manontheside
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 15 aug 2009 10:56
Rijdt met: Sobre Dad - Salsa Spearfish - Genesis Croix de Fer

Re: afvlakken schijfremnokken frame

Bericht door manontheside »

In elk geval niet zelf vijlen, want dat is ook nooit 100% recht. Blijven verder zoeken naar een shop die de tool wel in huis heeft.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: afvlakken schijfremnokken frame

Bericht door _anonymus_ »

Misschien eens luisteren bij iemand die zelf frames maakt:
http://www.jaegher.com/ateliers-jaegher" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: afvlakken schijfremnokken frame

Bericht door prideandglory1891 »

Is all 4 bikes niet bike inn? Dan kunnen zij het zeker hé..
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: afvlakken schijfremnokken frame

Bericht door Dickie »

Vermoedelijk geen On One Inbred ss??
Imo heeft elke fietswinkel, die naam waardig, zo'n ding in huis???
Denk dat het mss eerder te zoeken is in het feit dat mer er ten eerste al niet veel voor kan vragen...Als er dan een stuk verf afspringt en de klant begint daarover te chicaneren, of het komt niet in orde, enz...

Een andere oplossing:
3D caliper alignment-system van Avid toepassen.
Meten hoeveel de caliper daarmee hoger komt, navenant stukske van de adapter zagen/slijpen, wat vlakvijlen.
Ik had enkel een Shimano adapter liggen en heb die zo aangepast omdat ik BB7 remmen wou steken. Werkte prima.
Schijfdiameters zijn weliswaar niet gelijk, dus via trial en error heb ik een juiste pas bereikt.
snorkie
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03 jan 2010 16:31
Rijdt met: Rockrider 8.1

Re: afvlakken schijfremnokken frame

Bericht door snorkie »

Het is een on one inbred, maar geen ss. Het zou wel kunnen dat ze het risico niet durven nemen, want ik vang overal bot. Ik had ook al gedacht om dan gewoon aan de adapter een beetje te vijlen. Er moet maar een klein stukje af eigenlijk. Ofwel gewoon het gat in de remklauw een beetje groter te maken zodat ik wat meer speling heb. Als ik de adapter kapot maak, kan ik het nog makkelijk vervangen, met het frame is dat moeilijker :)
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: afvlakken schijfremnokken frame

Bericht door liebherr 914 »

Het zelfde geval gehad,ik heb dit kunnen oplossen met een fijne rondel tussen mijn borgmoer van de as te steken,zo dat je de snelspanner toe trekt je frame minder dicht gaat.(rondel wel steken aan de kant van de remklauw)
snorkie
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03 jan 2010 16:31
Rijdt met: Rockrider 8.1

Re: afvlakken schijfremnokken frame

Bericht door snorkie »

Ah, das een goede tip, merci!
Plaats reactie