Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door snellejowan »

hallo,

Een maat van mij heeft een Rocky Mountain Vertex van 2014 en die kraakt (klinkt als carbon krak in de kader) voor zot.... (we beginnen er mee te lachen dat hij een "Crocky Mountain" gekocht heeft :lol: )
Ik heb alles al open gehad, afgekuist, ingevet en toch blijft hij kraken. #-o
bracket er uit en vervangen, zadelpen proper en ingevet, zadel van pen gehad en ingevet, stuur in stuurpen ingevet, remmen en shifterbevestiging op stuur ingevet, stuurpen op vork ingevet, balhoofd gedemonteerd en ingevet, getest met een andere vork, getest met andere wielen, deripat er af gehad en ingevet, .....
Ik weet het niet meer. Volgens mij zit de krak in de kader zelf.
Heeft iemand van jullie hier ook al mee te maken gekregen?

Groeten,
Johan
Gebruikersavatar
Flashy
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: za 13 sep 2008 14:29
Rijdt met: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Re: Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door Flashy »

Ik heb een carbon Chinees en al 2 x gehad dat die begon een krakend geluid te maken . Telkens waren het de rollementen ( pressfit BB30) . Na vervanging door nieuwe rollementen is het telkens opgelost.
De eerste keer had ik de rollementen opnieuw ingevet maar dat hielp niets. Nadat ik zoals u alles gedemonteerd had en ingevet had met carbonvet was het nog steeds hetzelfde ..... Dan geprobeerd met nieuwe rollementen en het was opgelost.
Ps een testje da je kan doen is gewoon al zittend de benen stilhouden op een offroadstukje naar beneden en kijken of je dan nog gekraak hoor . (Zoja dan ligt het zeker niet aan je rollementen) ik had het meest gekraak bij krachtzetten op de cranck.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door G-m@n. »

snelspanners al eens zuiver gemaakt en ingevet?
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door Jemp »

Ik heb al voor gehad dat het uit de spider van je cranck komt. Alle tandwielen er af en de spider demonter, proper maken en alles terug in elkaar.
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Re: Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door snellejowan »

Flashy schreef:Ik heb een carbon Chinees en al 2 x gehad dat die begon een krakend geluid te maken . Telkens waren het de rollementen ( pressfit BB30) . Na vervanging door nieuwe rollementen is het telkens opgelost.
De eerste keer had ik de rollementen opnieuw ingevet maar dat hielp niets. Nadat ik zoals u alles gedemonteerd had en ingevet had met carbonvet was het nog steeds hetzelfde ..... Dan geprobeerd met nieuwe rollementen en het was opgelost.
Ps een testje da je kan doen is gewoon al zittend de benen stilhouden op een offroadstukje naar beneden en kijken of je dan nog gekraak hoor . (Zoja dan ligt het zeker niet aan je rollementen) ik had het meest gekraak bij krachtzetten op de cranck.

Gisteren nieuwe XT press fit BB gezet, kraakt nog :(
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Re: Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door snellejowan »

G-m@n. schreef:snelspanners al eens zuiver gemaakt en ingevet?

Done... :-?
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Re: Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door snellejowan »

Jemp schreef:Ik heb al voor gehad dat het uit de spider van je cranck komt. Alle tandwielen er af en de spider demonter, proper maken en alles terug in elkaar.

goed idee,
het is een XT tripple, ik heb nog een ander crankstel liggen, zal dat eens zetten.
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Re: Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door snellejowan »

Al bedankt voor de verschillende tips.
het frame kraakt zelfs als je er naast staat en zijdelings op de pedaal duwt of als je er op gaat zitten met de voeten aan de grond (dus niet op pedalen) en wanneer je dan torsing (als of je bergop aan je stuur trekt) op het stuur uitoefent...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb ooit eens een vervelend getik gehad dat uit mijn kader leek te komen maar uiteindelijk aan een versleten body lag. Wss wel niet van toepassing in dit geval aangezien het ook vanuit stilstand kraakt..
Poukah
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 15 sep 2011 20:36
Rijdt met: Niner EMD9/Cervélo R3SL

Re: Krakende Rocky Mountain Vertex carbon 2014

Bericht door Poukah »

Knieën al eens laten nakijken? Bilspleet wat droog?
Plaats reactie