XT FC-M785 double 44t ?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Charles
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: za 26 aug 2006 14:18
Rijdt met: Custombuild

XT FC-M785 double 44t ?

Bericht door Charles »

Hallo,
Als strandracer kreeg ik in 'De Panne Beachrace' te maken met het fenomeen 'zot draaien achterwind'. Ik rij met een XT-crank dubbel 40/28 10 speed en had graag een groter tandwiel gemonteerd. Ik zou kiezen voor 42t of 44t. Wel een dubbel crank geen triple!
Iemand die weet of dit mogelijk is? Zou ik een triple-tandwiel kunnen monteren op een dubbel-crank? Heb een 44t Shimano en een 44t TA gezien online maar weet niet zeker of deze zou passen. Beide tandwielen dienen normaal wel voor een triple-crank.
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: XT FC-M785 double 44t ?

Bericht door Pasta »

Behoudens vergissing kan dit geen probleem geven?
De steek van bvb. TA 42T en 44T is ook 104 bcd, wat compatibel is met crank.
Uw voorderrie gaat u wel moeten verhogen.
Charles
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: za 26 aug 2006 14:18
Rijdt met: Custombuild

Re: XT FC-M785 double 44t ?

Bericht door Charles »

Inderdaad; de BCD is 104. Bij Shimano XT dubbel is het grootste blad aan de binnenkant gemonteerd. Bij een triple is dit natuurlijk aan de buitenkant maar als ik de tandwielen bekijk is er geen 'uitsparing' voorzien om de spider te 'verzinken' in het tandwiel. Zowel voor als achterkant van de bevestigingsgaten bij de triple-tandwielen is vlak; zoals bij een dubbel-tandwiel. Normaal moet dit toch lukken of zie ik iets over het hoofd?
Plaats reactie