hoogte velgremmen afstellen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

hoogte velgremmen afstellen

Bericht door tafelpoot »

Hey allen, ik zit met lastig probleem, al veel zitten proberen en veel zitten afstellen maar het blijft mislopen.

Ik heb op mijn mountainbike velgremmen staan en deze lijken te hoog voor de hoogte van het remvlak van mijn velgen. Ik heb dus 2 dingen die mogelijks gebeuren, ofwel schuurt het bovenste randje van mijn rem tegen mijn band (wat niet zo goed is voor de levensduur van mijn banden) ofwel schiet de rem een beetje onder het remvlak van mijn velg waardoor er dus een "lipje" aan de rem komt dat precies achter mijn velg blijft hangen als ik mijn rem loslaat. Het remblokje slijt dus af in een L vorm, en het onderste beentje van de L blijft onder mijn velg hangen.

Zijn er effectief maten in de hoogte van remblokken? Wat is de beste manier om dit af te stellen? (als hier al manieren in bestaan want het lijkt toch wel vrij straightforward)

Indien het niet duidelijk is zal ik eens fotos nemen om het duidelijker te proberen te maken.

Alvast bedankt

Hannes
Plaats reactie