X-King tubeless: nieuwe lekken

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
JanC
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: di 15 apr 2008 18:28
Rijdt met: Zaskar Carbon 9r PRO / CAAD12
Contacteer:

X-King tubeless: nieuwe lekken

Bericht door JanC »

Ik ben de laatste dagen aan het proberen om m'n X-King achteraan luchtdicht te krijgen, tot nog toe echter zonder veel succes.
DT Swiss XCR 1.7 wielset met NoTubes velglint, waar Nobby Nics op lagen (TLR).
Vooraan heb ik die vervangen door een Mountain King Protection, daar geen enkel probleem: band erop, compressor eraan, druk terug afgelaten en 60ml Schwalbe Doc Blue erin, en sindsdien heb ik 'm geen enkele keer moeten bijpompen.
Achteraan had ik eerst geprobeerd met een Race King Supersonic die hier nog lag, maar een scheurtje van een kleine cm (voordien niet opgemerkt) gooide roet in het eten, en latex op de oprit.
Dan maar een X-King gaan kopen, de gewone vouwversie (Performance?).
Ten eerste heb ik de binnenkant goed geschrobd met afwasmiddel en een sponsje.
Die sprong vervolgens ook vrij vlot op z'n plaats met de compressor, maar verloor veel sneller druk zonder latex erin.
Soit, middel erin gekapt, opgepompt en goed geschud, afwisselend op beide kanten gelegd, ... Alle truken van de foor, met andere woorden.
Maar wat ik sindsdien opmerk is dat hij af en toe 'nieuwe' gaatjes krijgt.
Ik stond er één keer naast, ineens *pssst*, straaltje latex op de vloer, en in het beste geval ging het vanzelf terug dicht.
Maar dit gebeurt natuurlijk niet altijd op de plaats waar er vloeibaar middel zit, met als gevolg dat hij 's morgens, of na een kort ritje, terug zo goed als helemaal plat staat.
Ik heb dan nog eens een 40ml bijgekapt, 100 dus in totaal, maar het blijft gebeuren.
Wat valt daar tegen te doen (zonder er een binnenband in te steken :wink:)?
Merci!
peterj
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 sep 2014 15:47

Re: X-King tubeless: nieuwe lekken

Bericht door peterj »

Gebruik je de latex van continental zelf?
Heb me laten vertellen dat die er de eerste x in moet om tubeless te krijgen.
Erna kan eender welke bij gedaan worden.
JanC
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: di 15 apr 2008 18:28
Rijdt met: Zaskar Carbon 9r PRO / CAAD12
Contacteer:

Re: X-King tubeless: nieuwe lekken

Bericht door JanC »

Nee, Schwalbe Doc Blue.
Hetgeen in principe Stan's NoTubes is (wordt in ieder geval door hen gemaakt).
Dat ik die van Continental zelf moet gebruiken lijkt me zuivere marketing, het principe is toch volledig identiek?
peterj
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 sep 2014 15:47

Re: X-King tubeless: nieuwe lekken

Bericht door peterj »

maat van mij kreeg die ook niet dicht met notubes.
Had hij nagevraagd en kreeg hij dat als antwoord.
Die geprobeerd en dicht.
Was het gewoon geluk of mss toch iets "speciaals"?
Geen idee
Grtzzz
Ghizz
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 30 apr 2005 13:06
Rijdt met: Giant XTC team

Re: X-King tubeless: nieuwe lekken

Bericht door Ghizz »

Waarschijnlijk toch niet helemaal 100% goed ontvet. Heb ik ook al eens aan de hand gehad. ik heb toen de "oude"latex er uit gehaald en er opnieuw verse latex in gedaan, waarna het probleem opgelost was. Denk dat ik toen de eerst vulling latex gebruikt heb om de band goed te ontvetten :drunk:
JanC
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: di 15 apr 2008 18:28
Rijdt met: Zaskar Carbon 9r PRO / CAAD12
Contacteer:

Re: X-King tubeless: nieuwe lekken

Bericht door JanC »

Dat kan ik nog eens proberen, maar dan ga ik hetgeen er nu in zit wel opvangen, goedkoop is het spul ook niet...
Maar: voorlopig lijkt hij toch z'n druk prima te houden sinds gisterenmorgen!
Er is nog één keer een opening in gekomen, waarlangs vrij veel latex naar buiten gelopen is voor het dicht ging (dit vind ik ook raar, eerlijk gezegd), maar daarna niet meer.
Plaats reactie