zadel zakt steeds
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team
-
- Mountainbiker
- Berichten: 121
- Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
- Locatie: Radon
- Contacteer:
zadel zakt steeds
Bericht door claesniels »
Beste
Mijn zadel zakt steeds. Op de zadelpenklem staat max 5 Nm maar als ik dit doe zakt ze zeker. Heb deze nu iets harder aan gedraaid maar zakt nog steeds. Iemand een idee of oplossing?
Mvg
Mijn zadel zakt steeds. Op de zadelpenklem staat max 5 Nm maar als ik dit doe zakt ze zeker. Heb deze nu iets harder aan gedraaid maar zakt nog steeds. Iemand een idee of oplossing?
Mvg
-
- Mountainbiker
- Berichten: 121
- Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
- Locatie: Radon
- Contacteer:
-
- Mountainbiker
- Berichten: 435
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
- Locatie: heeft grote wielen
- Contacteer:
Re: zadel zakt steeds
Nee carbonpasta. De kleine korreltjes daarin zorgen ervoor dat ze niet meer zakt.
- Reflex
- Forum beheerder
- Berichten: 3159
- Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
- Locatie: Trek Superfly 9.6 2016
Re: zadel zakt steeds
Pen zachtjes schuren op het gedeelte wat in het frame zit zodat hij niet glad meer is. En daarna carbonpasta. Ik had het ook met een carbonnen pen zelfs met 8 nm erop. Na het schuren zat hij muurvast met 5nm.
Re: zadel zakt steeds
Dàt denk ik dan toch niet. Ergens is iets niet goed, en dat kan ook als je alles perfect "vast" draait, maar bvb in de verkeerde volgorde. Toevallig toch geen "expander" voor carbon stuurbuis ?Boebbel schreef:Dat werkt dan ook voor een stuur ?
Ik krijg regelmatig speling op m'n balhoofd, terwijl toch alles goed vast staat.
Re: zadel zakt steeds
Hmm, nee, alles stock alu van Cube.De Wreter schreef:Dàt denk ik dan toch niet. Ergens is iets niet goed, en dat kan ook als je alles perfect "vast" draait, maar bvb in de verkeerde volgorde. Toevallig toch geen "expander" voor carbon stuurbuis ?Boebbel schreef:Dat werkt dan ook voor een stuur ?
Ik krijg regelmatig speling op m'n balhoofd, terwijl toch alles goed vast staat.
Qua volgorde:
- stuur los
- topcap aanspannen tot er geen speling meer is
- voorkant fiets opheffen en stuur draaien zodat je zeker bent dat het niet té vast is
- stuur vast
Kan het zijn de originele lagers er al na +-1000km de brui aan geven ? Ik heb ze al eens bekeken en buiten een beetje roestplekjes, rolde alles nog goed.