Derailleurwieltjes

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
philledan
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 11:12
Rijdt met: YT Capra PRO RACE LE

Derailleurwieltjes

Bericht door philledan »

Heren,

mijn sram X9 wieltjes zijn versleten. Gisteren snel even bij een winkel binnegesprongen, en die zie me dat ik zonder problemen de shimano XT wieltjes kon installeren.

Heb die nu geinstalleerd, in combinatie met een ketting en casette die er slechts 10km hebben opzitten, maar ik vind dat het niet goed loopt. De bovenste pulley (G-pulley) lijkt mij redelijk geklemd te zitten in de derailleur, en draait niet soepel. Het schakelen zelf verloopt ook zeker niet soepeler dan met de versleten sram wieltjes.

Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Zijn de shimano wieltjes wel degelijk compatible met de x9 type 2 derailleur? Op de G-pulley staat ook geen draairichting aangegeven, dus ik ga er van uit dat dit niet het probleem kan zijn...Any help would be welcome!

Greets,

Phil
philledan
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 11:12
Rijdt met: YT Capra PRO RACE LE

Re: Derailleurwieltjes

Bericht door philledan »

niemand soortgelijke problemen gehad?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Derailleurwieltjes

Bericht door BertG »

Of Shimano wieltjes compatibel zijn kan ik niet zeggen maar ik heb ook al problemen gehad met de deraileurwieltjes van sram die stroef gaan lopen. Dit heeft volgens mij veel of alles te maken met hoe ze gebouwd zijn, ze kunnen gewoon weinig vuil verdragen. Ze uit elkaar halen en schoonmaken helpt, maar enkel voor een tijdje.

Ik vervang mijne als ze stroef beginnen lopen door die van KCNC (voor de rest ben ik zeker geen fan van dit merk), deze hebben een ander ontwerp en zijn compatibel en blijven soepel lopen.

http://www.alltricks.com/mtb/derailleur ... 25147.html" onclick="window.open(this.href);return false;
philledan
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 11:12
Rijdt met: YT Capra PRO RACE LE

Re: Derailleurwieltjes

Bericht door philledan »

De wieltjes zijn gloednieuw, dus dat zou soepel moeten kunnen lopen :) ik ga mij een set van bbb kopen en hoop dat het dan beter loopt!
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Derailleurwieltjes

Bericht door sam2300 »

Heb ik dan weer erg slechte ervaringen mee, met die BBB's.
Ook maar overgeschakeld naar de KCNC's
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Re: Derailleurwieltjes

Bericht door den daler »

u vijsje ietsje losser zetten zou moeten soepeler lopen dan
xdevil
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 17 sep 2014 12:05
Rijdt met: Cannondale f29 carbon 3

Re: Derailleurwieltjes

Bericht door xdevil »

ik zou ook eerder kcnc of hope aan raden.
Plaats reactie