ketting tussen voorste tandwiel en kader

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
guyke05
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2013 11:28
Rijdt met: cannondale jekyll 160 veerweg , evil insurgent 160 veerweg , beide 27.5

ketting tussen voorste tandwiel en kader

Bericht door guyke05 »

het eerste en enigste wat me tegen valt aan de cannondale trigger is dat me steeds de ketting tussen het voorste kleinste tandwiel en de kader in schiet , hiermee verniel ik echt mijn kader en die ketting is er echt moeilijk tussen uit te halen , ik heb de derrailleur al laten bij regelen zodat die bijna de ketting raakt ma nog steeds schiet die er soms tussen ( wel al minder) vooral als ik aant klimmen ben en het zo steil is dat ik de fiets op de rug neem en te voet klim , dan wil ik trug op stappen en merk dat de ketting van het voorste tandwiel is afgeschoten , bestaat er een mooie oplossing voor dit probleem zonder 1 kilo aan onderdelen te moeten bij plaatsen
heb nu voor 2 x10 sram x7 en ook ketting en tandwielen
de derrailleur is een direct mount
Afbeelding
Gebruikersavatar
pareke
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 21:42
Rijdt met: Bmc fs01
Contacteer:

Re: ketting tussen voorste tandwiel en kader

Bericht door pareke »

Hoever trekt je de derailleur op als je achteraan op het grootste blad ligt . Als deze helemaal horizontaal heeft de veer niet genoeg kracht meer
Gebruikersavatar
timtim78
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:19
Rijdt met: Kona Honzo trail 2018
Contacteer:

Re: ketting tussen voorste tandwiel en kader

Bericht door timtim78 »

Afgaande op de foto ligt je ketting volgens mij echt te los. Als je met deze spanning gaat klimmen op kleinste blad voor en je zit achter niet op de grootste 2 á 3 dan gaat je ketting veel te los liggen en valt ze er gewoon af vooraan als je je fiets dan schuin houd en nog zit te schudden met het lopen.
Gebruikersavatar
lachouff77
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 06 sep 2012 19:01
Rijdt met: S-Works HT29 2014, Specialized Camber

Re: ketting tussen voorste tandwiel en kader

Bericht door lachouff77 »

Als ik het goed zie een xtr der met lock?
Naar alle waarschijnlijkheid ook een xtr ketting?
Komt dit probleem altijd voor of enkel bij moderige omstandigheden wanneer de ketting verzadigd geraakt.
Zelf bij mij een gekend probleem.
Hoe op te lossen; met een kmc sl gold of de lock opzetten helpt ook, deze kan tevens te worden bijgeregeld dat je perfect met de lock in on stand kan rijden.
Gebruikersavatar
guyke05
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2013 11:28
Rijdt met: cannondale jekyll 160 veerweg , evil insurgent 160 veerweg , beide 27.5

Re: ketting tussen voorste tandwiel en kader

Bericht door guyke05 »

ik heb de derrailleur al laten bij regelen tot tegen de ketting aan , is iets beter , nu valt de ketting vooral af als ik bij heel steile klimmen de fiets even op de rug neem en draag , als ik dan per ongeluk de trapper raak of de trapper maar even achteruit duw dan schiet de ketting tussen blad en kader en dat is een hel om die daar tussen uit te krijgen , en ja hoor ik hoor u al denken maar ik moet geregeld de fiets dragen omdat het gewoon te steil is , vooral in het hoog gebergte , zou de ketting dan te lang zijn of de spanning te weinig , ik moet volgende maand alles een groot onderhoud geven , nieuwe ketting etc...
derailleur is xt , en ketting ook, komt altijd voor , met of zonder modder
fiets is nog maar 4 maanden oud
Gebruikersavatar
guyke05
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2013 11:28
Rijdt met: cannondale jekyll 160 veerweg , evil insurgent 160 veerweg , beide 27.5

Re: ketting tussen voorste tandwiel en kader

Bericht door guyke05 »

ow en wat ik eigenlijk nog vergeten was en ook niet onbelangrijk , de trapas word gelagerd door 2 fsa bb30 lagers , en dat lijkt mer echt brol , heb de eerste al versleten na 3 maanden , en de 2 de set maakt al weer lawaai , is er een beter alternatief daarvoor , sterkere , die waterdicht zijn of een heel ander systeem
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Re: ketting tussen voorste tandwiel en kader

Bericht door henkieboy »

guyke05 schreef:ow en wat ik eigenlijk nog vergeten was en ook niet onbelangrijk , de trapas word gelagerd door 2 fsa bb30 lagers , en dat lijkt mer echt brol , heb de eerste al versleten na 3 maanden , en de 2 de set maakt al weer lawaai , is er een beter alternatief daarvoor , sterkere , die waterdicht zijn of een heel ander systeem
Keramische Fiets Lagers - cemabearing.be‎

Adv.www.cemabearing.be/‎


vorig jaar na 3jaar eerste maal vervangen
best wel laten doen door iemand met aangepast materiaal (in en uitpressen)
heeft mij ongeveer 75 euro gekost (keramische)
stefaantaverniers
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 21 mei 2014 07:40

Re: ketting tussen voorste tandwiel en kader

Bericht door stefaantaverniers »

Dit monteren.
http://www.bioniconusa.com/cguide/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen last meer van.
Te koop bij Bikester.
http://www.bikester.be/index.php?id=574 ... ry=c+guide" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes
Plaats reactie